Rotax Max Challenge Euro Trophy Genk 18-21 april 2019

We vertrokken woensdagmiddag naar Genk en kwamen daar einde van de dag aan na een voorspoedige rit met de aanhanger. Het was een mooie zonnige dag en we hebben direct alles uitgeladen in de tent.
Daarna samen met Hans een hapje gegeten in Urmond en daarna terug naar onze B&B.

Op donderdag stonden er 5 trainingen op het programma, zodat we genoeg afstellingen konden proberen. Alle dagen was het schitterend weer en warm.
Drie trainingen in de ochtend en twee in de middag. Om 09.30 uur ging de eerste sessie van start voor de even nummers. Sen rijdt met nummer 222.

Hans van Zuylen was onze teambegeleider en in overleg met Hans probeerden we meerdere afstellingen uit. Het leidde niet echt tot veranderingen en de snelheid was niet zoals gehoopt.

We hebben verschillende motoren uitgeprobeerd en monteerden voor de laatste sessie op de dag de definitieve wedstrijdmotor.
Einde van de middag haalden we onze bestelde nieuwe sets scanned practice tyres op, waar we vrijdag de trainingen mee moesten rijden.

Op vrijdag stonden er net als op donderdag weer 5 trainingen op het programma.
Vanaf de tweede sessie reden we verplicht met transponder en de gescande trainingsbanden.
Daarna werd ook wel meteen duidelijk dat Sen de snelheid absoluut niet had.

We konden door middel van data analyse met de laptop de sessies na afloop telkens met elkaar vergelijken en we zagen wel dat Sen moeite had met bepaalde rempunten op het circuit.
Wat we ook probeerden in de afstelling om hem te helpen, het leverde helemaal niets op.
Behalve frustratie.

Het startveld bij de Junioren bestond uit 39 coureurs uit diverse landen van Europa en daarbuiten.

Op zaterdag ging het dan allemaal echt van start. Na twee korte vrije trainingen stond de kwalificatie van 7 minuten op het programma. Dat gebeurt in twee gelijke groepen, die de computer in deelt.
Gezien de afgelopen dagen waren de verwachtingen erg laag.
Sen realiseerde een 34e tijd, maar wat vooral op viel was dat hij de snelste tijd reed van de afgelopen dagen met een enorme verbetering van 0,7 seconden per ronde.
Waar haalde hij dat nou vandaan na twee dagen ploeteren ?

Vervolgens stonden in de middag twee heats op het programma van 7 minuten.
Sen werd ingedeeld in groep A en reed heat A-B en A-C.
In beide heats vertrek je vanaf dezelfde startplek, die afhankelijk is van je kwalificatie.
Sen startte beide heats vanaf P23.

De eerste heat ging nog niet zo lekker, we zagen een paar halve inhaalacties, maar uiteindelijk reed hij wel naar een 15e plek, mede door een paar crashes en dat was een aardig begin natuurlijk.
De tweede heat aan het einde van de middag ging veel beter en ook daar profiteerde Sen van een paar flinke crashes waar hij omheen kon; hij kwam als 9e over de finish.
Dat betekende 24 punten (15+9) en dat zou zeker genoeg zijn voor rechtstreekse plaatsing bij de eerste 28 voor de Finales op zondag; gelukkig geen Second Chance….
Dat hadden we echt niet verwacht na de moeizame donderdag en vrijdag.

We gingen met onze vaste supporters Opa Teun en Oma Ria lekker uit eten in Zutendaal en tijdens het eten kregen we de definitieve startopstelling voor de eerste finale op zondag door; P14 !!
Ongelofelijk.

Op zondag leefden we vrij ontspannen toe naar de eerste finale die om 11.10 uur gereden werd.
Ronald en Heidi kwamen ook kijken, samen met nog een paar mensen uit ons team; erg leuk!

Sen startte op P14 aan de buitenkant en verloor de eerste ronden wat plaatsen en reed halverwege op P18 toen hij vlak voor onze neus keihard van de baan werd geramd op zijn achterbumper. Hij vloog door het gras de kussens in en moest uitstappen en zijn kart op de baan trekken, terwijl iedereen voorbij reed… Tja, hier doe je dus niks aan en keurig doorgereden en finish op P32….

De tweede finale benader je dan toch anders, omdat je vanaf P32 in een mindere positie bent, maar Sen had zin om veel rijders in te halen. Daar kwam bij de start helaas weinig van terecht en Sen kon een crash niet ontwijken waardoor zijn bumper ‘in klikte’, maar gelukkig kon hij wel verder.
Pas laat in de sessie had hij de goede race pace en reed hij tijden van de top-6.
Over de finish op P20, maar door de straf vanwege de bumper op P25 in de stand.

Overall 27e van het weekend van de 39e en dat kwam natuurlijk vooral door zeer onsportief gedrag van een andere rijder in de eerste finale; iets waar Sen niets aan kon doen en wat hij ook niet kon ontwijken. Blijkbaar hoort dit er allemaal bij, het went alleen nooit...
Gezien waar we op donderdag en vrijdag vandaan kwamen kunnen we wel leven met het eindresultaat en nemen we de goede dingen mee naar Mariembourg.

Hans van Zuylen bedankt voor de gezellige dagen en de prima ondersteuning!

Opa Teun en Oma Ria, Ronald en Heidi, bedankt voor jullie support!

Sen bedankt zijn sponsoren Geijsel Kroon, OTUA.nl, Bouwbedrijf Jan Piet Leguijt, ROFINA, Era Richmen en Attentio Zeefdruk voor de ondersteuning.

Volgende race is het officiële NK 2-takt van de Chrono van 10-12 mei a.s. in Mariembourg (België). 

BNL Round 1 Genk 22-24 maart 2019

Een nieuw race seizoen voor Sen gaat van start. Sommige coureurs hebben al een BNL Kick-Off event gereden en/of een NK-wedstrijd, allebei op Genk. Die rijders hebben zeker een voorsprongetje.

De afgelopen maanden zijn de nodige voorbereidingen getroffen; we hebben er veel zin in!
In 2019 staat Sen ingeschreven voor wedstrijden van de BNL Karting Series (Genk 2x), de Rotax Max Euro Trophy (Genk & Wackersdorf), NK-2 takt (Mariembourg & Kerpen) en Rotax International Trophy (Le Mans). Dat betekent dat we al onze wedstrijden over de grens rijden. Evenals vorig jaar rijdt Sen in de klasse Junior Max.

Met dank aan onze sponsoren Geijsel Kroon, OTUA.nl, Bouwbedrijf Jan Piet Leguijt, ROFINA, Era Richmen en Attentio Zeefdruk zijn we klaar voor het nieuwe seizoen.

Nog niet zo lang geleden is het nieuwe Kosmic chassis van Sen opgebouwd en deze heeft hij enkele weken geleden kort getest op Genk. Geen intensieve voorbereiding en de laatste race dateert van september vorig jaar in Wackersdorf…

We vertrokken donderdagmiddag naar Genk, zodat we vrijdagochtend de eerste training om 09.00 uur uitgerust konden starten. Het was een mooie en zonnige dag.
We stonden helemaal alleen in de tent van Montfoort Motorsports met Hans van Zuylen als begeleider.
De 5 trainingen die op het programma stonden waren nodig om in het ritme te komen en nog voor de lunch monteerden we de wedstrijdmotor. We hebben meerdere afstellingen geprobeerd.
Na de lunch reden we met een nieuwe set (scanned practice) banden en reed iedereen verplicht met een transponder.

De opzet van de BNL is trainen op vrijdag en zowel op zaterdag als zondag een afzonderlijk wedstrijdprogramma. Dat is leuk, want je rijdt dan veel races in een weekend. Op beide dagen vrije training, kwalificatie, twee series en een final en je leert daar veel van.

Het startveld in de Junior Max bestond uit 39 coureurs uit diverse landen van Europa en daarbuiten.

Zaterdagochtend na de vrije training om 08.00 uur werd de kwalificatie gereden op een nieuwe set banden (verplicht) en Sen realiseerde een 26e tijd. Er zat meer in.
Vlak na de start werd hij even van de baan getikt en kon wel weer verder. Hierdoor miste hij zijn sleepje en viel zijn plan A in duigen.
Vervolgens moesten er twee series gereden worden van 7 minuten. Sen mocht de eerste serie starten op P18 aan de buitenkant en eindigde op P13.
De tweede serie vanaf P16 had Sen de snelheid niet en verdedigde hij te veel, waardoor hij niet meer aan het racen was. Eindigde op P21.
Beide resultaten waren voldoende voor directe plaatsing voor de final vanaf P22.
De final ging niet zo lekker en eindigde voor Sen op P18.
Overall resultaat Dag 1 was P19 van de 39. De eerste race dag 2019 zat erop.

Kart netjes schoongemaakt en klaargezet voor de volgende ochtend en nog even een biertje met Hans gedronken.
Daarna met opa Teun en oma Ria een hapje gegeten in Genk bij een goede Italiaan, La Posta.

Zaterdagavond regende het licht en op zondagochtend was de baan voor de vrije training half nat, half droog. Sen vertrok op slicks en had de snelheid er heel lekker in zitten met een 5e tijd.
Kwalificatie deed Sen heel goed en realiseerde zijn snelste tijd ooit op Genk, een 55.8 op nieuwe banden. Het was genoeg voor een 15e plek overall in een veld van 39 rijders. Een mooie verbetering ten opzichte van zaterdag.

In de series ging het helaas niet goed. In beide series mocht bij starten op P10 en dat is een prima uitgangspositie. De eerste serie verloor Sen in de eerste ronden veel tijd en veel plaatsen. Naar eigen zeggen had hij weinig grip, maar Hans en ik zagen vooral genoeg verbeterpunten bij Sen zelf… Sen werd ongeduldig en zijn bumper klikte tijdens de serie in. De snelheid in deze serie was goed en hij vocht zich terug naar voren en kwam als 10e over de finish. Door de tijdstraf van 5 seconden werd dit P16. Rondetijden waren super goed en 0,1 seconde langzamer dan de snelste tijd.
Sen was helemaal over zijn toeren en de weg kwijt…
De tweede serie opnieuw gestart van P10 en ging weer niet goed. Oké, er werd behoorlijk hard geknokt en vaak over het randje, maar dat is uiteindelijk aan de wedstrijdleiding om hier op in te grijpen. Ook hier waren de eigen race skills van Sen niet altijd even goed en/of slim, hoewel hij dat zelf helemaal anders zag. Hij heeft zeker in de slotfase enkele beuken gekregen waardoor hij terugviel naar P21. Na de finish verloor hij helemaal de controle over zichzelf. Ik weet niet precies wat er allemaal gebeurd is, maar zelfs ik werd apart genomen door een official over het gedrag van Sen. Dat kan gewoon niet en is niet professioneel. Je moet jezelf (leren) beheersen en het is duidelijk dat Sen hier iets mee moet doen, dit kan niet, dit mag niet.

Beide resultaten waren niet genoeg voor rechtstreeks plaatsing voor de final ( 1 t/m 28), maar Sen kreeg nog een Second Chance heat en mocht op de eerste startrij vertrekken op P2.
De nummers 29 t/m 39 moesten knokken voor de laatste 6 startplekken, dat moest lukken.

Bij het wegrijden uit de pits viel de kart van Sen meteen al stil en werd hij door iedereen ingehaald. Hij kon verder, maar had geen snelheid. Hij moest noodgedwongen de opwarmronde afbreken en de pits in. Daar bleek de benzineslang van de brandstofpomp naar de carburateur los geschoten….
Karma ?
Dit kon er wel bij en de teleurstelling en frustratie was groot. Een heel zuur einde van het weekend en eigenlijk helemaal niet nodig, vooral door de goede start van de dag.

Nu de emotie is verdwenen kunnen we zeker goede dingen mee nemen. De snelheid van Sen was goed en constant. Alleen mist hij gewoon race ervaring na een te lange winterstop (te weinig trainingen) en wellicht wat meer ervarenheid van de anderen.

Hans van Zuylen bedankt voor het gezellige weekend, je tips en de prima ondersteuning; daar lag het zeker niet aan!

Opa Teun en Oma Ria bedankt voor jullie support!

Sen bedankt zijn sponsoren Geijsel Kroon, OTUA.nl, Bouwbedrijf Jan Piet Leguijt, ROFINA, Era Richmen en Attentio Zeefdruk voor de ondersteuning.

Volgende race is Rotax Max Euro Trophy in Genk van 18 t/m 21 april a.s. 
De organisatie van deze wedstrijden is gewoon schitterend. 

 

 

 

 

Rotax Max Challenge Euro Trophy Bruck 3-5 augustus 2018

Toen we woensdagmiddag 1 augustus jl. op Schiphol langs de douane liepen voelden we ons  echte professionals. Dit was de eerste keer dat we met het vliegtuig naar een wedstrijd gingen; we vlogen naar Wenen.
Samen met Patrick en Rick zaten we in het vliegtuig en ook Robert met zijn ouders had dezelfde vlucht.
Vanaf het vliegveld reden we met onze huurauto samen met Patrick en Rick naar ons mooie Gasthaus Leithaberg in Jois waar we werden opgewacht door Ronald en Heidi Montfoort.
We dronken een paar lekkere glazen wijn en gingen op tijd naar bed.

Donderdagochtend waren we op tijd op de baan, want de trainingen begonnen al vroeg. Het was heel erg warm en zou zwaar worden om te rijden.
Sen had snel zijn draai gevonden op de baan en iedere sessie ging het beter en probeerden we wat uit. In de middag op nieuwere banden ging het nog sneller.
De laatste sessie sloegen we over, want het beste van Sen was er wel vanaf na deze intensieve en bloedhete dag.
Na afloop de kart schoongemaakt en klaargezet voor de volgende ochtend.  Tijd voor ontspanning een lekkere douche en met z’n allen eten in een prima restaurant buiten op het terras.

Op vrijdag reden we vanaf de tweede sessie verplicht met de ‘scanned practice tyres’ en Sen perste er mooie rondetijden uit, altijd nog met zijn eigen trainingsmotor.
In de middag monteerden we de wedstrijdmotor. Sen vond de motor beter trekken, maar de rondetijden waren niet echt sneller.
We ontdekten een elektrisch probleem wat goed zichtbaar was op de data. Na enig zoeken bleek het de schakelaar te zijn van de startmotor en die werd vervangen.
Daarna nog verandering van de achteras en dit voelde als een verbetering door de enorme grip op de baan. We hadden door al deze sessies de juiste afstelling gevonden.
Na het ritueel van poetsen, smeren en schoonmaken wederom met z’n allen lekker gegeten in hetzelfde restaurant op het terras, het bleef warm.

Op zaterdag ging het dan echt beginnen. Na de twee korte vrije trainingen begon de kwalificatie op nieuwe banden. Sen was ingedeeld in groep 2 en reed naar een hele knappe 5e tijd in zijn groep. Met gevoel voor timing zocht hij een ‘sleep’ bij Colin en dat pakte prima uit voor Sen. Daarbij reed hij ook zijn snelste tijd van het weekend, dus dit was pieken op het juiste moment. Overall had Sen een 11e tijd gerealiseerd van het hele deelnemersveld.
Na deze kwalificatie werden de rijders op de gerealiseerde tijd ingedeeld in 3 groepen: A, B  of C, die op zaterdagmiddag onderling heats tegen elkaar reden voor de definitieve start plek op zondag.
Sen werd ingedeeld in groep B en vertrok in de eerste heat vanaf P8 aan de buitenkant, wat niet echt lekker is voor de eerste bochten. Na de start verloor Sen wat plekken, maar hij wist zich prima terug te vechten naar een 8e plek over de finish, prima!

In de tweede heat mocht hij aan de binnenkant starten op P7 en dat was voor de start wel erg lekker. Sen reed wederom een strakke heat, moest zijn meerdere erkennen in Robert, maar kwam knap als 7e over de finish.
Deze resultaten waren toch wel boven verwachting, dus we waren erg trots.
Overall had Sen een 9e startplek gerealiseerd voor de finals op zondag.
We waren zaterdag redelijk vroeg klaar en hadden tijd genoeg om schoon te maken en waren op tijd terug in ons Gasthaus om ons op te frissen en deze avond bij een ander restaurant weer lekker buiten te eten en de dag relaxed af te sluiten.

Zondagochtend een korte vrije training en Sen reed op andere velgen, dus de tijden waren totaal niet belangrijk.
Tijd om ons klaar te maken voor final 1 en we reden op de banden waar we ook de kwalificatie en de heats mee hadden gereden.
De finals duurden 11 minuten plus 1 ronde.
Vanaf P9 aan de binnenkant had Sen een goede start. Hij had enkele mooie gevechten en maakte een paar kleine foutjes. Sen kwam als 11e over de finish, een prima resultaat.

Voor de 2e final werden alle karts op de baan opgesteld en vertrokken ze dus niet uit de pits, maar op de baan voor de opwarmronde.
Sen had een prima start op nieuwe banden vanaf de 11e plek en won meteen een aantal plekken. Hij vocht met Karl-Markus een paar mooie duels uit voor P8, maar Sen moest uiteindelijk zijn meerdere erkennen in Karl-Markus, die duidelijk sneller was.
Met een P9 op de finish waren we dik tevreden, zeker toen we zagen welke goede rijders Sen achter zich had gehouden.

Overall heeft Sen een 9e plek behaald in Oostenrijk. Dit is het beste resultaat tot nu toe en ook nog eens de eerste 12 EK punten behaald, een top resultaat.
Wederom progressie laten zien na de race in Zweden.

Sen bedankt zijn sponsoren Geijsel Kroon, OTUA.nl, Bouwbedrijf Jan Piet Leguijt en Boxersenzo.nl voor de ondersteuning.

Volgende race is Rotax Max Challenge Euro Trophy in Duitsland (Wackersdorf) van 28 t/m 30 september a.s. 

Rotax Max Challenge Euro Trophy Wackersdorf 29-30 september 2018

Woensdagochtend om iets voor half 9 stonden we bij Rick en Patrick voor de deur om samen met hen naar Wackersdorf te rijden; een rit van zo’n 750 km.
De reis verliep voorspoedig en einde van de middag rond half 6 kwamen we aan bij de kartbaan en konden we alvast wat kartspullen bij de tent uitladen, die al door Hans was opgezet. Zelfs de inschrijving konden we direct regelen, dat was relax.
Daarna naar ons huisje op de nabijgelegen camping en ’s avonds lekker uit eten in een typisch Duits restaurant. Daarna op tijd naar bed en het was een hele koude nacht.

Donderdagochtend na een goed ontbijt naar de baan en hadden we tijd genoeg om de motor op de kart te bouwen en de afstelling in orde te maken voor de eerste training om half 10. Het was een mooie zonnige dag.
Zoals altijd zijn de eerste 3 trainingen in de ochtend op donderdag voor Sen ‘baanverkenning’, omdat hij nooit eerder op deze baan heeft gereden.
Wackersdorf is een vrij technische baan, maar ook met een lang recht stuk en een doordraaier na start-finish.
Sen zelf zat er niet direct lekker in en moest duidelijk zoeken naar ritme. Ook na de sessies was hij kribbig en gaf geen bruikbare feedback.
Hoewel de rondetijden beter werden was wel te zien dat hij lang niet snel genoeg was in vergelijking met andere rijders.
Na afloop van de eerste dag was duidelijk dat er werk aan de winkel was…
Tijd voor ontspanning en Patrick kookte een lekkere pasta voor ons.

Vrijdagochtend reed Sen vanaf de tweede sessie met een nieuwe set ‘scanned practice tyres’ en Sen raakte al in de eerste ronde van de baan, waardoor het tandwiel krom ging, de ketting brak, de ketting door de kettingkast heen sloeg en de radiator ook lek sloeg. Dat was meteen flinke schade..
We besloten de wedstrijdmotor voor de derde sessie te monteren met aangepaste carburatie voor een nieuwe poging en verwisselden in de middag nog een tandwiel.
De rondetijden verbeterden flink en Sen had twee goede sessies met verschillende afstellingen, waarna we de data konden bekijken om te vergelijken.
Ik had wel het gevoel dat we in de buurt konden komen van de concurrentie.
De vrijdag sloten we af met de technische keuring en de briefing.
Daarna uit eten bij een chaotisch Italiaans restaurant, maar met heerlijke pizza en voor Sen zijn favoriete mosselen.

Zaterdagochtend twee korte vrije trainingen en daarna de kwalificatie.
Hoewel we niets aan de afstelling van de vrijdag meer hadden gewijzigd waren de rondetijden in de eerste training meteen beduidend langzamer en ook de tweede training op nieuwe banden kwamen we niet in de buurt van de tijden van de vrijdag.
We piekerden om het te verklaren: zat dit in Sen of in iets anders.

Sen was blij met zijn indeling in groep 2 voor de kwalificatie, maar ook daar had Sen geen enkel moment de snelheid om een mooie rondetijd neer te zetten of een goede slipstream te krijgen.
In zijn groep kwam hij niet verder dan een 14e tijd, dat was een enorme teleurstelling.
Op basis van alle resultaten had Sen een 29e tijd van de 30 rijders en werd hij ingedeeld in groep B.
Hij moest zaterdagmiddag twee heats rijden van 7 minuten: A-B & B-C.
In beide heats kon Sen gewoon helemaal niets uitrichten, het zag er gewoonweg machteloos uit.
Hij werd geen laatste, maar profiteerde alleen van het uitvallen van andere rijders en niet omdat hij zelf aanvallend kon rijden.
De stemming werd er natuurlijk niet beter op en met hulp van Edward is op zaterdagmiddag de hele kart omgebouwd. De stand van de pedalen, de achteras, de tandwielen de afstelling van de voor- en de achterkant van de kart.
In de hoop dat het zondag iets zou brengen voor de finals.

Ondanks alle goede hoop bleek tijdens de training al dat door alle veranderingen de kart niet sneller was geworden…
Het klinkt allemaal een beetje raar, maar het rijden van de finals zou gewoon een formaliteit worden waarin Sen van alles kon proberen en dat ook deed, maar hij kon gewoon niets uitrichten.
Hij werd ook niet meer boos, want hij zag dat hij op alle fronten op de baan kansloos was.
In de bochten kon hij niet mee, in de slipstream niet, op het rechte stuk ook niet.
Het was pijnlijk om te zien, maar Sen sloot dit weekend af op P27 en dat was de afspiegeling van een wanhopig weekend.

Sen had dit EK liever beter afgesloten, maar zo’n tegenvaller hoort er helaas ook bij.
Zeker na de progressie van Zweden en het hoogtepunt van een P9 in Oostenrijk had Sen op een beter resultaat gehoopt.
De ‘doelstelling’ voor Wackersdorf was niet anders dan de andere wedstrijden, namelijk de finals op zondag halen.
Maar Sen had zeker gehoopt te kunnen strijden om plek 15-20 en dat leek vooraf realistisch.

Sen bedankt zijn sponsoren Geijsel Kroon, OTUA.nl, Bouwbedrijf Jan Piet Leguijt en Boxersenzo.nl voor de ondersteuning het afgelopen jaar.
Het seizoen 2018 zit er op!
We gaan ons net als ieder jaar de komende maanden oriënteren op de 2019 kalenders van diverse kampioenschappen in binnen- en buitenland.
En niet in de laatste plaats zullen we ook voor 2019 opnieuw onze bestaande sponsoren benaderen en hoopt Sen dat hij ook volgend jaar weer op uw steun kan rekenen.
Tevens gaat Sen op zoek naar nieuwe sponsoren vanwege de budgetten op dit niveau van de kartsport en de noodzakelijke investeringen in de winter voor een nieuw zogenaamd ‘rollend chassis’ en na vijf jaar is ook de motor aan vervanging toe.

BNL Round 2 Ostricourt 30 juni-1 juli 2018

Deze wedstrijd besloten we om met onze aanhanger op pad te gaan, zodat we onze spullen bij ons hadden. We wisten dat Ronald een nieuwe velg mee had, een gerepareerde uitlaat en een nieuwe sticker set.
We hadden te maken met een hele drukke avondspits, waardoor het een lange rit werd en we pas om 21.00 uur in de paddock aan kwamen. Daar lieten we de aanhanger achter. Een snelle snack bij de Mc en op naar ons hotel. Het was warm en de airco was stuk.

De volgende ochtend waren we op tijd bij de baan, want we hadden maar 5 trainingen om de juiste afstelling te vinden en dat is erg weinig voor een baan waar Sen nooit heeft gereden.

Helaas hadden we vrijdag in meerdere sessies problemen met de rem, die uiteindelijk werden verholpen door van alles te vervangen. Hierdoor konden we niet ons normale programma afwerken met verschillende afstellingen. Einde van de dag vonden we wat verbetering, maar we zaten (te) ver af van de top.

Zaterdagochtend op de training was Sen snel en de kwalificatie op nieuwe banden was hij nog sneller dan we hadden gereden, maar Sen bleef rijden in een te langzaam groepje, waardoor hij voor zaterdag kwalificatie had op P13, terwijl hij in de trainingen meestal op P11 reed; dit was best frustrerend om te zien vanaf de tribune.

Race 1 een aardige start, maar Sen reed behoorlijk ruw en maakte een paar keer de verkeerde keuze bij inhaalacties en had niet echt het geduld. Hij kwam weliswaar als 10e over de streep, maar zijn bumper was ingeklikt, dus met straf viel hij terug naar P13. Wel de snelste rondetijden van Sen van dit weekend!

Race 2 ging een stuk beter, maar doordat Jeffrey en Sen constant met elkaar in gevecht waren verloren ze de aansluiting bij Kai. Dat was jammer; finish P11.

Het programma voor de eerste dag zat er op en we bleven gezellig BBQ-en bij de tent.

De volgende dag hetzelfde programma als op de zaterdag. Training, Qualy en 2 races.

In de vrije training kwam Sen al snel naar binnen. Het pedaal van de rem was defect en hierdoor kon Sen niet remmen. Gelukkig kon dit snel gemaakt worden.
In de kwalificatie vond Sen een goede slipstream bij Jef en reed hierdoor naar een keurige 10e startplek.
Sen had de eerste race een geweldige start en reed goed buitenom mee tot de eerste hairpin. De race was goed, maar hij miste de echte snelheid voor aansluiting en reed naar P10. Na afloop was Sen zelf erg ontevreden, omdat zijn motor haperde bij het vol gas geven. Dit bleek een carburatie probleem te zijn en werd door Edward vakkundig opgelost.
Volgens hem had hij makkelijk naar P7 kunnen rijden zonder problemen…

De tweede race weer een hele goede start aan de buitenkant, maar daar reed hij in het verkeer en klikte zijn bumper al in…(vertelde hij na afloop).
Sen reed op een 7e plek met Jeffrey achter zich. Net als in de andere races bleek Jeffrey sneller op de lange rechte stukken, maar Sen was in het bochtige deel sneller. Het was inhalen of ingehaald worden en het waren stevige gevechten op de baan.
Helaas ging het toch mis, omdat Jeffrey vol frustratie Sen hard en bewust van de baan reed (onnodig en vooral onsportief). Jammer dat het voor Sen zo eindigde, want we hadden Jeffrey een 7e plek gegund, maar Sen ook een 8e plek en dat mocht nu niet zo zijn.
Het hoort er helaas allemaal bij in deze sport en Jeffrey werd terecht bestraft door de wedstrijdleiding, maar Sen had daar natuurlijk niks aan.
Sen kon hier zelf niets aan doen en kon dit daarom na afloop snel loslaten (je leert in deze sport goed omgaan met teleurstellingen).
Het ‘goede’ nemen we mee naar de volgende wedstrijd en dat waren de betere races op zondag, de betere starts, de betere inhaalacties en een betere kwalificatie.

Sen bedankt zijn sponsoren Geijsel Kroon, OTUA.nl, Bouwbedrijf Jan Piet Leguijt en Boxersenzo.nl voor de ondersteuning.

Volgende race is Rotax Max Euro Challenge in Oostenrijk (Bruck) van 3 t/m 5 augustus a.s.