Race 1 Circuit Park Berghem 20 maart 2016

Verslag
De eerste wedstrijd van het seizoen is altijd spannend. Het is interessant om te zien hoe iedereen voor de dag komt.
Komend seizoen is Richard de vaste monteur van Sen. Daar zijn we erg blij mee.
We kwamen op vrijdagochtend aan en konden alle vier training sessies rijden. Nog niet alle rijders waren op vrijdag aanwezig.
De trainingen op vrijdag waren nuttig. De banden waren echter helemaal versleten, waardoor Sen wel wat verbeterde, maar het gat met andere rijders was toch vrij groot.

Op zaterdag stonden er ook 4 trainingen op het programma. Sen startte direct met nieuwe banden en een wat andere afstelling en daar reed hij de eerste sessie meteen iets sneller op dan waar we vrijdag eindigden. Dat was een goede basis. De andere sessies waren redelijk stabiel met kleine verbeteringen. Vooral in het rijden van de juiste lijnen, de rempunten en het rustig en geconcentreerd rijden valt nog verbetering te halen.
Met de wedstrijdmotor reed Sen iets sneller dan met zijn eigen motor.
Einde van de dag de kwalificatie van slechts 7 minuten en daarom had Sen de laatste sessie de nieuwe banden ingereden.
Het blijft lastig in een korte tijd met 30 karts op de baan een vrije ronde te rijden met een goede tijd, maar dat geldt voor alle rijders.
Uiteindelijk leverde dit een P15 op als startpositie. Het bleek dat iedereen zijn zaakjes goed voor elkaar had aan het begin van het seizoen.
Daarna opgeruimd, banden omgezet en terug naar het hotel. Lekker gegeten en op tijd naar bed.

Zondagochtend voor de vrije training begon het te regenen en we hadden wel hele oude regenbanden op velg zitten. Achteraf gezien hadden we die meteen moeten vervangen door nieuwe regenbanden, die had Sen dan goed kunnen inrijden.

Race 1
De baan was nog nat en Sen moest dus starten op hele nieuwe banden. Tijdens de opwarmronden had Sen totaal geen grip en viel ver terug. Dat moet heel frustrerend geweest zijn en hij kon daar zelf tenslotte weinig aan doen. Sen was in de formatie ronde niet op tijd terug op positie en reed na de rode lijn nog door om op zijn start positie terug te keren. Dat leverde meteen 10 seconden straf op... Jammer, want hij verdiende wel een betere start.

In de race zelf had Sen in het begin nog weinig vertrouwen vanwege onvoldoende grip. Hij verloor plekken en pas na meerdere ronden kwam hij langzaam vooruit en vocht zich aan het einde terug naar een 17e plek. Door de tijdstraf viel hij terug naar p22, zonde.  

Race 2
De baan was droog geworden en iedereen kon op slicks rijden.
Richard had nog wat aan de afstelling gewijzigd, zonder dat Sen het wist.
Uiteindelijk waren de rondetijden veel beter; de snelste van Sen van het hele weekend.
Het leverde hem niet meer op dan p19. Vooral in het begin van de race liet Sen veel liggen. In het tweede deel van de race herstelde hij zich en reed hij veel rustiger.  

Race 3
Het was nog steeds droog, maar het was best fris. De baan was minder snel geworden.
In de laatste race liet Sen het beste van zichzelf van het weekend zien. Vanaf het begin zat hij er beter bij. Hij maakte nog steeds wel foutjes, maar minder dan de eerste en tweede race.
Hij reed constanter en reed naar P15, ook doordat Nina uitviel vanwege een verloren uitlaat.

Over de drie races een 19e plek. Op het oog nog geen verbetering ten opzichte van vorig jaar, maar dit was nog maar de eerste wedstrijd van een lang seizoen.  
Misschien waren mijn verwachtingen te hoog, maar tussen p10 en p15 leek me realistisch zonder anderen tekort te doen.
 
Terugkijkend hebben we met de nieuwe regenbanden voor race 1 Sen in de problemen gebracht en de tien seconden straf die hij opliep door na de rode lijn nog terug te keren naar zijn start plek hielp ook niet echt..
Meeste verbetering zit in de rijder Sen zelf en dankzij Richard zagen we tijdens dit weekend daar  verbetering in komen.

Dank aan het hele Team van Montfoort met ondersteuning, data analyse, carburatie, coaching en gezelligheid en Richard voor zijn ondersteuning, geduld en leuke samenwerking.
 
En dank aan onze supporters opa Teun en oma Ria voor het aanmoedigen van Sen!

Race 8 Kerpen 18 oktober 2015

 

Verslag

De laatste wedstrijd van het seizoen wordt gereden over de grens in Duitsland, plaats: Kerpen.

Vrijdag tussen de middag kwamen we aan in Kerpen na een voorspoedige rit en een half uur later zat Sen al in de kart voor de eerste training. Ritme was meteen goed.  Op vrijdag konden we totaal 4 keer rijden en de tijden werden telkens wat beter en constanter. Laatste sessie in de regen op regenbanden was wel lastig. Monteur Stef keek af en toe kritisch mee.

Spullen opgeruimd en na omkleden in ons hotel doorgereden naar Kerpen om in een Kroatisch-Duits restaurant lekker te eten.

 

De zaterdag was redelijk relax, omdat de eerste sessie pas om 10.30 uur werd gereden. Geen stress met vroeg opstaan en/of voetbalwedstrijden die nog gespeeld moesten worden. Rondetijden op de zaterdag waren constant en best goed, maar het lukte niet om deze echt verder te verbeteren. Er zat nog wel een 'gaatje' met de top.  

 

De kwalificatie verliep uitermate teleurstellend. Op nieuwe banden reed Sen een stuk langzamer dan de vrijdag en zaterdag trainingen op oude banden. Hij zat ook wat vast tussen langzamere rijders, maar het zag er gewoon niet goed genoeg uit. Wellicht hadden we op nieuwe banden toch een te hoge bandenspanning gekozen, want hij piekte al in de 5e ronde en dat is ongebruikelijk.

Na afloop was ik eerlijk gezegd boos en gefrustreerd over een 22e startplek.

 

Ik was er eigenlijk wel klaar mee. We hadden twee dagen zo goed gewerkt naar de juiste snelheid en dan zie je het er niet uit komen. Met Sen heb ik er over gesproken, maar het duurde even voordat ik mezelf over deze teleurstelling had heen gezet.

's Avonds weer lekker in een traditioneel Duits restaurant prima gegeten en Sen kon daar tijdens het eten Bundesliga kijken, dus hij was helemaal in z'n nopjes.

 

Zondag zou een hele lange dag worden; de briefing was al om 08.30 uur op start-finish...

Met de vrije training was de baan nog vochtig en reden we op slicks, maar kon Sen niet echt hard op rijden. Wel beviel het verstelde gaspedaal hem veel beter, dat was in ieder geval getest.

 

Race 1

Sen startte aan de buitenkant op p22. Hij kwam niet lekker weg en verloor plekken, die hij gedurende race langzaam weer terug pakte. Met nog 1 ronde te gaan reed hij op p17. Alleen bij de eerste bocht na start-finish zette hij de deur wagenwijd open en verloor hierdoor twee plaatsen en kwam als 19e over de finish. Echt zonde en vooral onnodig; hij voelde de druk en had moeten verdedigen. Ook hier weer te vroege piek met snelheid en dus te hoge bandenspanning; dat was goed zichtbaar in de race, want hij verloor veel snelheid aan het einde.

 

Race 2

De baan was goed droog en de zon scheen. Bandenspanning omlaag.

Nu mocht Sen starten aan de binnenkant en had hij van Hans de tip gekregen om bij de opwarmronde zijn benzineslang dicht te knijpen, zodat zijn motor bij de start beter zou oppakken. Dat werkte goed. Sen reed een uitstekende race. Hij reed goed naar voren en bleef de laatste ronden vechten met Aaron. Hoewel Sen sneller was lukte het hem niet om Aaron voorbij te komen, mede door de verdedigende tactiek van Aaron.

Hoewel het beter was geweest als Aaron samen met Sen naar voren had gereden, moet Sen toch leren om de inhaalactie desnoods te forceren, want dit kost veel te veel tijd. Bandenspanning leek een stuk beter te zijn, maar kon wellicht nog wat verder omlaag.

Al met al zeer tevreden met een 11e plek, ook wat geluk door het uitvallen van snellere rijders.

 

Race 3

De laatste race vanaf de 11e plek starten was een prima uitgangspositie, maar er stonden wel een aantal snelle rijders achter hem, waaronder Senna en Kas. Helaas kwam Sen na de start meteen klem te zitten, omdat Senna te vroeg startte (en 10 seconden straf kreeg). Bij de eerste bocht kon Sen geen kant op en verloor veel plaatsen. Hij vocht zich terug naar voren en knokte met Aaron en Naomi om iedere meter en dat was een spannend gevecht, waarbij ze allemaal op het randje reden.

Het lukte Sen weer niet om Aaron voorbij te komen, hoewel hij meerdere keren zijn kart er naast zette, maar toch niet durfde door te zetten.

Sen kwam als 18e over de streep, maar door een straf van 3 seconden voor Aaron stond Sen als 17e op het formulier.

 

Over de drie races een eindresultaat als 16e van de 30 komt overeen met het rijden dit weekend.

Om tussen plek 10 en 15 te kunnen komen had Sen slimmer moeten racen en inhaalacties moeten forceren.

Aan de andere kant is het Minimax veld zo ongelofelijk sterk bezet, dat je sowieso geen moment kunt verslappen. Het is een super sterk en mooi deelnemersveld.

 

Seizoen 2015 zit er op. Door het missen van een paar wedstrijden was een goede plek in het klassement sowieso onmogelijk.

Het was een seizoen met wisselende resultaten en nog te weinig constant. Wel verklaarbaar door de combinatie met het voetbal.

We hebben zeker veel minder getraind dan voorgaande seizoen. Minder trainen is minder ritme en dat was soms te zien in de races.

Vooral kwalificeren was vorig jaar lastig en dit jaar was dat het nog steeds.  

 

Nu een paar maanden winterstop en wat gas terug, maar natuurlijk blijven we lekker trainen.

We gaan de komende tijd goed op een rijtje zetten of we volgend jaar door gaan en hoe we dit combineren met voetbal.

En als we doorgaan op welke manier we doorgaan. Om Sen verder te helpen heeft hij een monteur nodig, ik kan hem niet verder brengen. Dat kost extra geld en daar zoeken we een sponsor voor. 

 

Dank aan Team Montfoort Motorsports voor de ondersteuning het afgelopen seizoen!

 

En voor deze race een speciaal bedankje voor monteur Stef, die wat tijd had gevonden voor nuttige tips en afstellingen aan de kart van Sen. Zowel Sen als ik waren daar heel blij mee!  

 

Dank aan onze supporters opa Teun, oma Ria, Madelon en Mels, die veel races van Sen hebben gezien en hem altijd positief kwamen aanmoedigen. Heel gezellig dat jullie er waren, Top!!

Race 6 Eindhoven 30 augustus 2015

 

Verslag

De oplettende lezer mist de verslagen van race 4 in Spa en van race 5 in Berghem.

Dat klopt en alleen 'insiders' weten waarom Sen daar niet aan de start kon verschijnen.

Juist daarom gaf het mij extra emotionele lading toen Sen en ik vrijdag samen naar Eindhoven vertrokken. Door zijn schoolreis hoefde hij op vrijdag niet naar school, waardoor we meer tijd en rust hadden om op vrijdag te trainen. Voor het middaguur stonden wij al in de tent met al onze spullen.

 

Gezien het ontbreken van ritme en de situatie met Sen de afgelopen maanden was bij deze wedstrijd het meedoen belangrijker dan het resultaat. Het rijden op vrijdag ging nog niet echt lekker. 

Echter, wel ruim voldoende getraind en verschillende afstellingen geprobeerd; daarom was dit erg nuttig. Vrijdagavond waren we op tijd thuis en zouden we slapen in ons eigen bed.

 

Zaterdagochtend nog vroeg een voetbalwedstrijd spelen met Fortuna en daarna meteen door naar Eindhoven waar we de eerste vrije training hadden gemist, maar nog 3 x konden trainen.

Het was prachtig weer; zonnig en warm. 

Einde van de middag arriveerden onze vaste supporters opa Teun en oma Ria.

 

Het rijden op zaterdag zag er al beter uit, maar de kwalificatie op nieuwe banden leverde toch een teleurstellende 26e startplek op. Hard rijden op nieuwe banden blijkt een terugkerend probleem te zijn voor Sen.

Toch maar schouders opgehaald, spullen opgeruimd en daarna met opa Teun en oma Ria heerlijk gegeten buiten op het terras bij de Mispelhoef.

 

Zondagochtend vroeg had het geregend en we kwamen voor 08.30 uur aan waar de baan behoorlijk nat was en ook niet voor de vrije training om 09.10 uur droog zou zijn.

Na wikken en wegen toch besloten om Sen op slicks weg te laten gaan, maar dat bleek heel lastig rijden. Ook omdat Sen niet echt de juiste lijnen reed. Gelukkig was het maar een korte training van 7 minuten. Hij hield de kart wel keurig op de baan.

De rest van de dag zou het erg warm zijn in Eindhoven en de baan droogde heel snel op.

 

Race 1

Sen startte aan de binnenkant op p25. Dat is in Eindhoven wel een voordeel, omdat de eerste drie bochten allemaal naar rechts zijn en je dus aan de binnenkant kunt blijven na de start.

In de eerste bocht al een grote crash, waardoor Sen al snel opschoof naar rond P15.

Een hele knappe en constante race gereden en door een DQ van Rick eindigde hij op een mooie p10 met enkele knappe inhaal acties.  

 

Race 2

Sen heeft nu zelf kunnen zien wat een voordeel het is om redelijk vooraan te starten. Op p10 rijd je vooraan mee en word je niet opgehouden door langzamere rijders. Keurig meegereden, aan het einde nog een plekje verloren aan een snellere rijder, maar zag er allemaal uitstekend uit en zat gewoon heel goed bij de top rijders in deze klasse. Sen kwam als 8e over de finish; beste resultaat ooit voor hem.

 

 

Sen werd er uit gepikt voor controle en Hans hielp mee. Hij had de carburateur ingeleverd en kwam vrij snel terug met de mededeling: "stop maar, het is niet goed". De vlotters in de carburateur bleken niet volgens reglement. Om dezelfde reden nota bene had teamgenoot Rick na race 1 een DQ gekregen. Deze vlotters beïnvloeden niet de prestatie, maar reglement is reglement....

 

Ik kon bijna niet geloven dat twee rijders uit hetzelfde team om dezelfde reden een DQ kregen. Voor mij was het een teleurstelling, maar ik moest het Sen nog vertellen en die reageerde zo ontzettend professioneel. Uiteraard teleurgesteld, maar kalm, focus, vooruit kijken, verder gaan.

Als er iemand niets aan kon doen was Sen het wel.

Al het onderhoud aan de motor besteden we uit aan het team; daar vertrouwen we op, maar daar kunnen ook zaken fout gaan zoals vandaag.

 

Als ik  iemand dit top resultaat gunde was Sen het wel na de afgelopen klote maanden. Een 8e plek, zijn beste resultaat ooit. En wat had er in de laatste race in kunnen zitten?

Ik zag dat iedereen van het team baalde, maar ben vooral trots dat Sen heeft laten zien wat er in zit.

Helemaal Zelf Gedaan Sen! 

 

Race 3

De laatste race helemaal achteraan starten op p33 is geen pretje en ik heb Sen vooral op zijn hart gedrukt om niet teveel risico te nemen en lekker de finish te halen om het weekend goed af te sluiten. Zijn start was niet sterk en erg voorzichtig, maar toch lukte het in de eerste ronde om wat rijders in te halen met keurige acties. Later in de race werd hij toch wat opgehouden, waardoor de midden groep niet meer binnen zijn bereik lag. Er zat gewoon niet meer in dan p24.

 

Hoewel hij in de laatste ronde sneller was dan teamgenoot Demi besefte Sen als geen ander dat Demi de punten voor het klassement beter kon gebruiken en bleef netjes achter hem. Ik weet zeker dat niemand dat soort zaken ziet, maar ik zie het wel. Het is een Team player en voor hem zijn dit soort zaken vanzelfsprekend.  

 

Na dit weekend ben ik vooral trots op de prestatie van Sen en zijn gedragingen op en naast de baan. Een prestatie die nog niet opvalt.

In zijn situatie rijden van p25 naar p10 naar p8 ? Zonder monteur, zonder wedstrijdmotor ?

Dit niveau vasthouden en oefenen op nieuwe banden voor een betere kwalificatie.

Dan kom je er wel jongen!  

 

Opa Teun en oma Ria, bedankt voor jullie support en enthousiasme!

Dank aan iedereen binnen Team Montfoort Motorsports voor de ondersteuning, tips en hulp.

Tot slot dank aan Gaby van Chrono voor je getoonde belangstelling de afgelopen periode en alle medewerking.

We waren ontzettend blij dat we er weer bij konden zijn en hebben genoten! 

Race 7 Berghem 28 september 2015

Vrijdagmiddag voor 2 uur kwamen we aan in Berghem. De afgelopen weken hadden we precies nul keer kunnen trainen. Wederom niet ideaal dus.

De motor was compleet gereviseerd, dus mocht Sen de eerste twee sessies volgens schema de motor gaan inrijden. Dat vond hij natuurlijk saai en de micromax rijders haalden hem allemaal in.

Na twee kwartiertjes 'afzien' mocht hij het gas er op zetten en kwam de snelheid er aardig in.

Sen had nog nooit in de lay-out Eurofinal gereden.

Na de laatste training spullen opruimen, onderweg eten en slapen in ons eigen bed.

Zaterdagochtend nog vroeg een voetbalwedstrijd spelen met Fortuna in Almere tegen Waterwijk en daarna meteen door naar Berghem waar we de eerste vrije training hadden gemist, maar nog 3 x konden trainen. De zomer is voorbij,  maar het was geweldig weer dit weekend!

De eerste training reed Sen veel te ruw. Zowel Ronald als ik hebben Sen hier direct op aangesproken en het kwartje viel gelukkig bij hem. Hij heeft dat helemaal niet nodig. De overige training gingen goed en de rondetijden constant en steeds iets sneller.

Kwalificatie dan op nieuwe banden rond half zes na de vrije trainingen. En wat ging Sen lekker snel op nieuwe banden! Ruim 0,2 seconden sneller op nieuwe banden dan tijdens de trainingen. Het veld lag dicht bij elkaar, maar Sen mocht starten op p17. We waren best tevreden.

Zondagochtend waren we mooi op tijd en probeerde ik nog wat door de afstelling te veranderen voor de vrije training. Dat pakte alleen niet goed uit op oude banden en andere velgen. Dus voor race 1 snel terug naar afstelling van zaterdag.

Inmiddels waren onze vaste supporters opa Teun en oma Ria aangekomen samen met Madelon en Mels.

Race 1

Sen startte aan de binnenkant op p17. In Berghem komen er een paar lastige bochten na start-finish; aan de binnenkant starten hoeft geen voordeel te zijn.

Sen kwam voor de hairpin in het gedrang en verloor veel plaatsen. Hij vocht zich goed terug naar p18. Er zat meer in, hij verloor aan het einde van de race weer wat plekjes; die geeft hij te makkelijk weg.  Na afloop was hij helemaal in tranen, al begreep ik niet goed waarom.

Voor race 2 waren Sander en Koen aangekomen om te komen kijken bij een kart wedstrijd en naar Sen. We vonden het erg leuk dat ze kwamen kijken en ze waren wel onder de indruk van de sfeer, de races en de professionaliteit van de organisatie. Het is tenslotte ook wel een echt NK natuurlijk.   

Race 2

Nu mocht hij starten aan de buitenkant, maar weer was de start van Sen niet goed en verloor hij veel plaatsen. De race zelf reed Sen niet scherp genoeg. Hij won soms een paar plaatsen, bleef dan te lang hangen achter een langzame rijder en werd dan weer kinderlijk eenvoudig voorbij gereden door dezelfde rijders die hij eerder had ingehaald. Dat schiet niet op natuurlijk.

Hij leek de race te eindigen rond p 20, tot dat Sen door een belachelijke actie van Luca na het opkomen van het rechte stuk voor de finish vlag er af gebeukt werd. Sen hield de kart en maakte een 360 en kon toch als 29e over de finish komen. Een zeer terechte DQ voor Luca voor zeer onsportief rijgedrag. Maar z'n excuses heeft hij niet aangeboden aan Sen, treurig en zegt genoeg over deze rijder en begeleiding.

Race 3

De laatste race vanaf p29 met wat hogere bandenspanning en proberen naar voren te rijden.

Deze race van Sen was prima, had hij zo de hele dag maar gereden.

Lekker aanvallend en mooie inhaalacties en mede door wat uitvallers kwam hij als 14e over de finish.

Sen kreeg twee straffen voor inhalen onder geel en onsportief rijgedrag (hij had inderdaad Lars een klein tikje gegeven, maar die zei na afloop tegen Sen dat het niks was), twee keer 3 seconden en daarom staat hij op het formulier als 20e.

Sen vertelde me dat hij te laat geel zag, maar dat later wel zag en de plek terug had gegeven. Sen heeft het keurig gemeld bij de rijders contactpersoon. Dat had de wedstrijdleiding niet gezien. Wel keurig van je Sen en de wedstrijdleiding kan niet alles zien. De race was prima en voor zover ik weet heeft hij nog niet eerder op een formulier gestaan voor straffen, eens moet de eerste keer zijn.

Dank aan Team Montfoort Motorsports voor de ondersteuning en de gezelligheid en dank aan oma Ria, opa Teun, Madelon, Mels, Sander en Koen voor jullie support!  

Halverwege oktober de laatste race in Kerpen, Duitsland en dan zit het seizoen 2015 er op.

Race 3 Kerpen 17 mei 2015

Verslag
Vrijdag tussen de middag kwamen wij aan in Kerpen. De enige baan van het kampioenschap waar Sen nooit eerder heeft gereden. Vorig jaar moest hij de race missen vanwege zijn schoolreis. 
Het was prachtig weer bij aankomst en om 14.00 uur kon Sen zijn eerste rondjes draaien. Het was erg druk en de trainingsmogelijkheden waren beperkt. Helemaal top dat Ronald nog een set magnesium velgen had gevonden, dank!!
Einde van de dag draaide Sen mooie constante tijden, 49 seconden blank, prima.

Op naar ons hotel, nog even lekker pizza in de buurt gegeten en de volgende ochtend weer op tijd naar de baan voor 4 trainingen en de overige administratieve zaken.
Het was zaterdag een stuk koeler dan de vorige dag en af en toe vielen er wat spetters en heeft het zelfs even geregend. Gelukkig konden we de hele dag op slicks rijden.
Mooie rondetijden en loop van de middag rondetijden 48 hoog op z'n oude banden, prima.

Na de laatste training hadden we veel tijd voordat de kwalificatie begon, dus konden we op ons gemak nieuwe banden monteren.
Het idee was om Rick en Sen vooraan te laten beginnen in de kwalificatie en dus stonden we erg op tijd bij het hek.
Ronald waarschuwde vorige week nog dat het belangrijk was om rond P10 te kwalificeren, want daarachter vallen meestal de klappers.
De eerste rondjes van de kwalificatie verliepen goed, maar door een onhandige inhaalactie van Sen bij Demi schoot Sen hard door tegen het achterwiel van de kart van Senna. Beide hadden flinke schade, konden wel doorrijden, maar er was zoveel krom dat Sen niet verder kwam dan P23, teleurstellend. Senna stond door crash met Sen op P10 en we hebben onze excuses aan ze aangeboden voor de actie, want Senna had ook veel schade.
Hoe vaak we al niet tegen Sen gezegd hebben dat het slechts gaat om 1 snelle ronde en dat het geen race is blijkt voor jongetjes van een jaar of 10 nog heel moeilijk te zijn. Ze willen zo graag.

Daarna de schade herstellen met dank aan hulp van Ronald en rond 19.00 uur klaar om terug naar hotel te gaan. We aten nog snel wat in de buurt en namen allebei een lekkere Schnitzel.
Op tijd naar bed.

Zondag was een mooie zonnige dag en op oude banden reed Sen de vrije training naar een keurige 14e tijd, maar klaagde over onvoldoende grip.

Race 1
Sen startte aan de buitenkant met heel veel rijders voor zich. Waar Ronald voor had gewaarschuwd kwam uit, want het bleek een waar slagveld te worden. Sen kwam moeilijk weg bij de start en verloor plekken. Voor hem crashes en stofwolken en ik zag dat Sen door het gras reed en verder kon. Gelukkig geen klapper voor hem.
Langzaam kon hij wat naar voren rijden en hij reed een tijdje op P19 achter Larissa.
Achter op het circuit maakte Sen aan het einde van de race een stuurfout, waardoor hij over kerbstones ging, tandwiel krom was en ketting er af lag. Het gebeurde buiten het gezichtsveld. Nog geen ronde later op bijna dezelfde plek vloog Luna hard van de baan door een crash en moest de ambulance er bij komen, erg akelig allemaal. Rode vlag, einde race. P25 voor Sen. Achteraf weten we dat het mee viel, maar toch flinke kneuzingen bij Luna. Maar liefst 8 rijders vielen uit in de eerste race!
Na afloop bleek dat het chassis van teamgenoot Michael helemaal krom was. We kregen buikpijn in de tent van de aanblik, wat vreselijk voor Michael en we leven echt mee met ze. We weten zelf wat het is om na een crash een krom chassis te hebben en wat de kosten hiervan zijn.

Race 2
De verwachtingen waren behoorlijk getemperd en ook de sfeer in het team werd niet beter door de pech van Michael. Gewoon voorzichtig naar voren rijden en vooral lekker proberen te racen.
Erwin en ik hebben goed op Rick en Sen ingesproken dat ze samen naar voren zouden gaan rijden en hun koppie zouden gebruiken.
Daar kwam niet veel van terecht. Rick was van slag door de crash met Luna en Sen ging er na een paar rondjes langs en probeerde naar voren te rijden samen met Tijmen. Sen volgde Tijmen bij een inhaalactie op Aaron aan de binnenkant. Ik hoorde van Sen dat Aaron naar binnen stuurde toen Sen er naast stond en Sen met zijn achterwiel over het rechterbeen van Aaron reed (dat wist Sen toen niet natuurlijk). Door de crash vielen ze beiden uit. Weer niet over de finish. En tot mijn schrik zag ik de ambulance komen voor Aaron, die werd afgevoerd met knie klachten naar het ziekenhuis.
Ook Sen kwam de pits weer op de vrachtwagen binnen. Hij huilde en ik dacht dat hij ook pijn had, maar hij was zo boos (en teleurgesteld en gefrustreerd) dat hij volgens hem buiten zijn schuld de finish niet had gehaald.  P28, tja.

Race 3
De laatste race werd noodgedwongen ingekort. Eerst zou het 10 minuten worden plus 2 ronden. Maar door alle incidenten konden de mannen maar 7 minuten racen, erg kort dus.
Gewoon lekker racen maar weer, zelfde plan als in race 2.
Gelukkig kwam Sen goed door de start heen en kon in 7 minuten opklimmen van de 28e naar de 18e plek. Prima race werk, goed geconcentreerd. Er hadden misschien nog wel twee of drie plekjes meer in gezeten als de race langer had geduurd.

Overall P26 is natuurlijk een grote teleurstelling. Snel deze kater wegspoelen en op naar de volgende race in Spa.

Dank aan iedereen binnen Team Montfoort Motorsports voor de ondersteuning, tips en jullie hulp.