Race 3 Veldhoven 22 mei 2016

Verslag
Vrijdagochtend waren we op tijd bij Circuit De Landsard in Veldhoven, het was druilerig weer. We hadden de kart in de aanhanger staan, maar de motor had Hans mee, want die had een nieuwe zuiger gekregen vanwege regulier onderhoud.
De tenten waren het vorige weekend al opgebouwd, dus we konden na montage van de motor het circuit op om de motor in te rijden en te trainen.
Heel wat sessies kunnen rijden in de regen en dat ging steeds beter, vooral na de aanwijzingen van Richard.
Vanaf 14.00 uur reden we in groepen en de laatste twee sessies reden we op slicks en een droge baan. De baan veranderde telkens, waardoor we met de rondetijden niet zoveel konden doen, maar Sen kreeg meer dan voldoende rijtips van Richard, die hij probeerde toe te passen. Dat ging best aardig!
Einde van de dag naar ons hotel, daar lekker gegeten, maar eerst wilde Sen natuurlijk zwemmen in het mooie binnenzwembad.

De volgende ochtend konden we een beetje rustig aan doen, want de eerste training was pas om 10.15 uur.
Vandaag stonden er 3 trainingen van een kwartier op het programma en 1 training van tien minuten. Daarna tien minuten kwalificatie.
Wat een verschil met gisteren qua weer; ik liep rond in korte broek en t-shirt, heerlijk!

Op nieuwe banden reed Sen de tweede sessie sneller. Dat kwam ook, omdat Sen steeds beter ging rijden en dat was goed om te zien. Het zag er steeds stabieler uit.
Opa Teun en oma Ria waren aangekomen om Sen aan te moedigen bij de kwalificatie. 
Het plan was om Sen achter Rick de baan op te laten gaan bij de kwalificatie, maar dat lukte niet helemaal. Sen reed voor zijn doen een hele aardige kwalificatie. Hij begon al sterk en reed aan het einde een tijd lang op de 8e plek en reed achter Rik Koen, die hij goed kon volgen. Op teken van Richard liet Sen zich terugvallen en kwam hierdoor achter Aaron terecht, terwijl Sen in de kwalificatie sneller was, maar niet langs hem kwam. Uiteindelijk viel Sen terug naar een 12e plek. Niet heel ontevreden, want het rijden zag er echt goed uit.

Voor zondag werd een heleboel regen voorspeld, dus we hadden twee sets regenbanden op velg klaarstaan.
Zaterdagavond aten we bij ons vaste adres de Mispelhoef met opa Teun en oma Ria en zaten we lekker op het terras buiten.

Tot m'n verrassing was het zondagochtend nog droog en konden we met een oude set slicks de vrije training rijden, die alleen nuttig was om de motor goed warm te rijden.

Race 1
Het was nog steeds droog! Wel was de race bijna een uur vertraagd door een rode vlag situatie bij de Micromax.
Na de start zat Sen klem en kreeg in het begin van de race op meerdere plekken een paar flinke tikken, waardoor hij wel 4 of 5 plaatsen verloor. Uiteindelijk wist hij weer een paar rijders in te halen, maar bleef daarna heel lang achter Roderick rijden, terwijl hij sneller was en meerdere mogelijkheden had om in te halen; hij deed het alleen niet. Achter hem kwam Nina snel dichterbij. Sen was meer bezig met verdedigen, blokken en achterom kijken, dan zich te concentreren op het rijden. Nina haalde Sen en Roderick uiteindelijk in en was ook sneller. Ook Lars van der Laan haalde Sen nog in. Door een straf voor Kevin klom Sen toch weer een plekje omhoog in de uitslag. P13 was het resultaat. Sen was ontevreden over zijn eigen race en we wisten dat hij dit wilde rechtzetten.

Race 2
Het was nu gaan regenen en de baan was kletsnat. Er was geen enkele twijfel dat iedereen op regenbanden zou moeten starten.
Sen had weer een goede start en won een paar plekjes na wat strubbelingen in de eerste bocht. Sen had mooie gevechten. Vooral een sportief gevecht aan het einde van de race met Dani, die hij voorbij moest laten gaan, maar waar hij daarna heel goed achter bleef. Ze leken allebei ongeveer even snel en veel mogelijkheden om in te halen waren er voor Sen eigenlijk niet. Op de streep was het verschil 0,1 seconde in het voordeel van Dani en Sen kon Rivaldo nog net achter zich houden. Een keurige P8.

Race 3
Sen liet in deze race het beste van zichzelf zien. Het regende niet meer zo hard als tijdens de tweede race, maar de baan was nog goed nat.
Weer een prima start, waarbij Sen na inhaalacties over en weer zijn meerdere moest erkennen in Rivaldo, die ook sneller was.
Sen zette wederom de jacht in op Dani van Dijk, die het tempo van de tweede race niet kon evenaren en uiteindelijk plaatste Sen een mooie en nette inhaalactie en wist heel langzaam een gaatje te slaan, op de streep van ruim een seconde. Hij liep zelfs ook in op Rivaldo, maar die was niet meer te achterhalen en reed 2,5 seconden voor Sen. Dat betekende voor Sen een 7e plek, zijn beste resultaat tot nu toe. Klasse en mooi race werk!

Echter, toen we 's avonds thuis kwamen bleek dat Rick en Mike een DQ hadden gekregen en Sen zelfs opschoof naar P5 in de laatste race. Met gemengde gevoelens, want we gunden Rick zijn eerste plaats met een pole op zaterdag en 3 duidelijke overwinningen. En dat gold ook voor Mike z'n 2e plaats.

Over de drie races een overall 6e plek is gewoon weer een Super resultaat om trots op te zijn; voor Sen, maar zeker ook voor Richard!  Zo blij met deze samenwerking!
Hoewel we nog maar drie races hebben gehad is Sen wel al opgeklommen naar de 9e plaats in het klassement.

Bedankt iedereen van team Montfoort Motorsport voor een perfect weekend, de gezelligheid en de ondersteuning.

Opa Teun, oma Ria en Madelon voor jullie aanmoedigingen ter plaatse, maar ook voor de familie Veldkamp/Meijerink voor jullie steun en het kijken van de livestream en jullie leuke en enthousiaste berichten!

19 juni is de volgende race in Kerpen, Duitsland.

Race 2 Hahn 10 april 2016

Verslag
Donderdagmiddag na school vertrokken we al richting Hahn in Duitsland voor de verste wedstrijd van het seizoen. Hahn is een baan met mooie herinneringen. Sen haalde daar zijn eerste podium in 2012 in de Honda Cadet met een 2e plaats en een jaar later herhaalde hij dit.
Vorig jaar stond Hahn niet op de kalender van de Chrono, maar het eerste Minimax seizoen in 2014 reed Sen in de 3e race ook naar een knappe 10e plaats.
Door alle files in Nederland kwamen we donderdagavond laat aan in Hahn. We werden zeer hartelijk ontvangen door Michael & Maria Snider, ons vaste adres sinds jaren.
Deze lieve mensen zijn zo ontzettend gastvrij en hebben een geweldige accommodatie. Het is zeldzaam om te zien hoe graag ze het ons naar de zin maken. Dit doet niemand ze voorlopig na.

Vrijdagochtend waren we om 9.00 uur bij de baan om uit te laden, op tijd voor de eerste training om 10.15 uur. Richard was er ook, dus we konden meteen aan de slag. 

Ten opzichte van 2014 bleek al snel dat iedereen nu een stuk harder reed. De eerste sessie op vrijdag vielen de rondetijden en het rijden zelf nog erg tegen. Hahn is een snelle en lastige baan met heel veel grip. Maar in de loop van de dag kregen we de afstelling aardig voor elkaar, verbeterde Sen zich telkens en was het verschil met de top nog zo'n 0,3 seconden. Daar konden we tevreden over zijn. Na alle 6 de trainingen was Sen behoorlijk moe geworden. Dit was wel een hele nuttige dag. 

Op zaterdag was het natuurlijk een stuk drukker, omdat alle rijders er nu waren. We hebben getraind met nieuwe banden en de wedstrijdmotor, maar kregen de tijden van vrijdag niet meer op de klok helaas.

De data en de tips van Richard (en Stef) lieten Sen zien dat er nog veel verbetering viel te halen. Met name in de juiste lijnen en enkele rempunten. Natuurlijk gingen er ook dingen goed. Zeker met de rempunten in de hairpin achterop het circuit verbeterde hij zichzelf echt goed.
Maar de bochten na start-finish gaven een wisselend beeld. De ene ronde zag het er goed uit en de volgende ronde weer niet.
Sen moet spierballen gaan trainen om meer kracht te krijgen zodat hij rustiger gaat sturen.

Het leek me een goed plan om Sen een beetje vooraan te laten starten bij de kwalificatie, zodat hij niet te veel last zou hebben van langzamere rijders. Immers, met 7 minuten was er maar weinig tijd voor het zetten van een goede ronde.
Op zich zat Sen best in een redelijk groepje om een goede tijd neer te zetten, maar uiteindelijk reed hij zich vast terwijl hij wel sneller was.
Hij had beter een gat van 50 meter kunnen laten vallen in plaats van 5 meter. Hij moet dat echter zelf gaan zien en begrijpen.
De onderlinge verschillen bleken minimaal, maar Sen moest genoegen nemen met een 16e start tijd op zondag, die hij klokte in de laatste ronde. 

De vrije training op zondag was alleen nuttig om de motor een beetje warm te rijden, want we reden met andere banden en andere velgen.

Race 1
Het was zonnig en een stuk warmer dan vrijdag en zaterdag!
De start van Sen was goed en hij schoof meteen een aantal plekken op. Hij reeds zelfs ergens op P10 aan het begin van de race. Maar hij had moeite om het tempo te volgen en concentreerde zich meer op zijn voorgangers dan op het rijden. Hij maakte te veel fouten en verloor hierdoor een paar plekjes. In de laatste ronde vergat hij bij de hairpin te verdedigen en daar maakte Scott dankbaar gebruik van. Eigenlijk was alleen de start goed en hebben we geen aanvallende acties gezien helaas. Hij durfde niet door te zetten.
Door straffen van anderen schoof Sen naar P12, dat viel mee.  

Race 2
Het was erg druk bij de eerste bocht na de start, maar Sen kwam er aardig doorheen en zat er goed bij. Achterop het circuit had hij na een paar rondjes last van een crash voor hem die hij niet kon ontwijken, maar gelukkig kon hij verder. Hij verloor wel een paar plekken en veroverde weer wat plaatsen terug. Gelukkig zagen we nu eindelijk wat inhaalacties op verschillende plekken op het circuit.
Opvallend in deze race was dat hij het 2e deel van de race veel rustiger stuurde en dus ook veel betere tijden reed. Nu verdedigde hij zijn plek wel goed, maar was het wel een beetje teveel van het goede met al dat omkijken. De snelheid zat er goed in en Sen reed weer de snelle tijden van vrijdagmiddag, dit was prima!

Race 3
De derde en laatste race gaf ongeveer hetzelfde beeld als de tweede race. De start ging best goed en hij kon lekker meerijden. Ook nu weer teveel omkijken wat er achter hem gebeurde en op een gegeven moment reed hij hierdoor zelfs het gras in na de hairpin omdat hij zijn concentratie volledig kwijt was. Kostte hem meteen een plek die hij later weer terug pakte. Gelukkig erkende en herkende hij dit na afloop met een lach.  
Sen reed weer een strak tweede deel van de race en had wat geluk met gevechten en botsingen voor hem, waarmee hij uiteindelijk opschoof naar P9 over de finish. Door een straf van Kevin schoof Sen zelfs op naar P8, zijn beste resultaat ooit.

Over de drie races een overall 8e plek is gewoon een Super resultaat om trots op te zijn! 
Hier kunnen we (Richard en Sen) verder mee naar de volgende wedstrijd in Eindhoven.

Het was weer een mooi weekend in Hahn, wat ons betreft het hoogtepunt van het seizoen.
Het zou geweldig zijn als deze baan open blijft.

Bedankt iedereen van team Montfoort Motorsport voor een perfect weekend en de ondersteuning.

En tot slot natuurlijk heel veel dank aan Richard voor het zoeken naar en vinden van de juiste afstelling en de samenwerking met Sen!

Race 8 Kerpen 18 oktober 2015

 

Verslag

De laatste wedstrijd van het seizoen wordt gereden over de grens in Duitsland, plaats: Kerpen.

Vrijdag tussen de middag kwamen we aan in Kerpen na een voorspoedige rit en een half uur later zat Sen al in de kart voor de eerste training. Ritme was meteen goed.  Op vrijdag konden we totaal 4 keer rijden en de tijden werden telkens wat beter en constanter. Laatste sessie in de regen op regenbanden was wel lastig. Monteur Stef keek af en toe kritisch mee.

Spullen opgeruimd en na omkleden in ons hotel doorgereden naar Kerpen om in een Kroatisch-Duits restaurant lekker te eten.

 

De zaterdag was redelijk relax, omdat de eerste sessie pas om 10.30 uur werd gereden. Geen stress met vroeg opstaan en/of voetbalwedstrijden die nog gespeeld moesten worden. Rondetijden op de zaterdag waren constant en best goed, maar het lukte niet om deze echt verder te verbeteren. Er zat nog wel een 'gaatje' met de top.  

 

De kwalificatie verliep uitermate teleurstellend. Op nieuwe banden reed Sen een stuk langzamer dan de vrijdag en zaterdag trainingen op oude banden. Hij zat ook wat vast tussen langzamere rijders, maar het zag er gewoon niet goed genoeg uit. Wellicht hadden we op nieuwe banden toch een te hoge bandenspanning gekozen, want hij piekte al in de 5e ronde en dat is ongebruikelijk.

Na afloop was ik eerlijk gezegd boos en gefrustreerd over een 22e startplek.

 

Ik was er eigenlijk wel klaar mee. We hadden twee dagen zo goed gewerkt naar de juiste snelheid en dan zie je het er niet uit komen. Met Sen heb ik er over gesproken, maar het duurde even voordat ik mezelf over deze teleurstelling had heen gezet.

's Avonds weer lekker in een traditioneel Duits restaurant prima gegeten en Sen kon daar tijdens het eten Bundesliga kijken, dus hij was helemaal in z'n nopjes.

 

Zondag zou een hele lange dag worden; de briefing was al om 08.30 uur op start-finish...

Met de vrije training was de baan nog vochtig en reden we op slicks, maar kon Sen niet echt hard op rijden. Wel beviel het verstelde gaspedaal hem veel beter, dat was in ieder geval getest.

 

Race 1

Sen startte aan de buitenkant op p22. Hij kwam niet lekker weg en verloor plekken, die hij gedurende race langzaam weer terug pakte. Met nog 1 ronde te gaan reed hij op p17. Alleen bij de eerste bocht na start-finish zette hij de deur wagenwijd open en verloor hierdoor twee plaatsen en kwam als 19e over de finish. Echt zonde en vooral onnodig; hij voelde de druk en had moeten verdedigen. Ook hier weer te vroege piek met snelheid en dus te hoge bandenspanning; dat was goed zichtbaar in de race, want hij verloor veel snelheid aan het einde.

 

Race 2

De baan was goed droog en de zon scheen. Bandenspanning omlaag.

Nu mocht Sen starten aan de binnenkant en had hij van Hans de tip gekregen om bij de opwarmronde zijn benzineslang dicht te knijpen, zodat zijn motor bij de start beter zou oppakken. Dat werkte goed. Sen reed een uitstekende race. Hij reed goed naar voren en bleef de laatste ronden vechten met Aaron. Hoewel Sen sneller was lukte het hem niet om Aaron voorbij te komen, mede door de verdedigende tactiek van Aaron.

Hoewel het beter was geweest als Aaron samen met Sen naar voren had gereden, moet Sen toch leren om de inhaalactie desnoods te forceren, want dit kost veel te veel tijd. Bandenspanning leek een stuk beter te zijn, maar kon wellicht nog wat verder omlaag.

Al met al zeer tevreden met een 11e plek, ook wat geluk door het uitvallen van snellere rijders.

 

Race 3

De laatste race vanaf de 11e plek starten was een prima uitgangspositie, maar er stonden wel een aantal snelle rijders achter hem, waaronder Senna en Kas. Helaas kwam Sen na de start meteen klem te zitten, omdat Senna te vroeg startte (en 10 seconden straf kreeg). Bij de eerste bocht kon Sen geen kant op en verloor veel plaatsen. Hij vocht zich terug naar voren en knokte met Aaron en Naomi om iedere meter en dat was een spannend gevecht, waarbij ze allemaal op het randje reden.

Het lukte Sen weer niet om Aaron voorbij te komen, hoewel hij meerdere keren zijn kart er naast zette, maar toch niet durfde door te zetten.

Sen kwam als 18e over de streep, maar door een straf van 3 seconden voor Aaron stond Sen als 17e op het formulier.

 

Over de drie races een eindresultaat als 16e van de 30 komt overeen met het rijden dit weekend.

Om tussen plek 10 en 15 te kunnen komen had Sen slimmer moeten racen en inhaalacties moeten forceren.

Aan de andere kant is het Minimax veld zo ongelofelijk sterk bezet, dat je sowieso geen moment kunt verslappen. Het is een super sterk en mooi deelnemersveld.

 

Seizoen 2015 zit er op. Door het missen van een paar wedstrijden was een goede plek in het klassement sowieso onmogelijk.

Het was een seizoen met wisselende resultaten en nog te weinig constant. Wel verklaarbaar door de combinatie met het voetbal.

We hebben zeker veel minder getraind dan voorgaande seizoen. Minder trainen is minder ritme en dat was soms te zien in de races.

Vooral kwalificeren was vorig jaar lastig en dit jaar was dat het nog steeds.  

 

Nu een paar maanden winterstop en wat gas terug, maar natuurlijk blijven we lekker trainen.

We gaan de komende tijd goed op een rijtje zetten of we volgend jaar door gaan en hoe we dit combineren met voetbal.

En als we doorgaan op welke manier we doorgaan. Om Sen verder te helpen heeft hij een monteur nodig, ik kan hem niet verder brengen. Dat kost extra geld en daar zoeken we een sponsor voor. 

 

Dank aan Team Montfoort Motorsports voor de ondersteuning het afgelopen seizoen!

 

En voor deze race een speciaal bedankje voor monteur Stef, die wat tijd had gevonden voor nuttige tips en afstellingen aan de kart van Sen. Zowel Sen als ik waren daar heel blij mee!  

 

Dank aan onze supporters opa Teun, oma Ria, Madelon en Mels, die veel races van Sen hebben gezien en hem altijd positief kwamen aanmoedigen. Heel gezellig dat jullie er waren, Top!!

Race 1 Circuit Park Berghem 20 maart 2016

Verslag
De eerste wedstrijd van het seizoen is altijd spannend. Het is interessant om te zien hoe iedereen voor de dag komt.
Komend seizoen is Richard de vaste monteur van Sen. Daar zijn we erg blij mee.
We kwamen op vrijdagochtend aan en konden alle vier training sessies rijden. Nog niet alle rijders waren op vrijdag aanwezig.
De trainingen op vrijdag waren nuttig. De banden waren echter helemaal versleten, waardoor Sen wel wat verbeterde, maar het gat met andere rijders was toch vrij groot.

Op zaterdag stonden er ook 4 trainingen op het programma. Sen startte direct met nieuwe banden en een wat andere afstelling en daar reed hij de eerste sessie meteen iets sneller op dan waar we vrijdag eindigden. Dat was een goede basis. De andere sessies waren redelijk stabiel met kleine verbeteringen. Vooral in het rijden van de juiste lijnen, de rempunten en het rustig en geconcentreerd rijden valt nog verbetering te halen.
Met de wedstrijdmotor reed Sen iets sneller dan met zijn eigen motor.
Einde van de dag de kwalificatie van slechts 7 minuten en daarom had Sen de laatste sessie de nieuwe banden ingereden.
Het blijft lastig in een korte tijd met 30 karts op de baan een vrije ronde te rijden met een goede tijd, maar dat geldt voor alle rijders.
Uiteindelijk leverde dit een P15 op als startpositie. Het bleek dat iedereen zijn zaakjes goed voor elkaar had aan het begin van het seizoen.
Daarna opgeruimd, banden omgezet en terug naar het hotel. Lekker gegeten en op tijd naar bed.

Zondagochtend voor de vrije training begon het te regenen en we hadden wel hele oude regenbanden op velg zitten. Achteraf gezien hadden we die meteen moeten vervangen door nieuwe regenbanden, die had Sen dan goed kunnen inrijden.

Race 1
De baan was nog nat en Sen moest dus starten op hele nieuwe banden. Tijdens de opwarmronden had Sen totaal geen grip en viel ver terug. Dat moet heel frustrerend geweest zijn en hij kon daar zelf tenslotte weinig aan doen. Sen was in de formatie ronde niet op tijd terug op positie en reed na de rode lijn nog door om op zijn start positie terug te keren. Dat leverde meteen 10 seconden straf op... Jammer, want hij verdiende wel een betere start.

In de race zelf had Sen in het begin nog weinig vertrouwen vanwege onvoldoende grip. Hij verloor plekken en pas na meerdere ronden kwam hij langzaam vooruit en vocht zich aan het einde terug naar een 17e plek. Door de tijdstraf viel hij terug naar p22, zonde.  

Race 2
De baan was droog geworden en iedereen kon op slicks rijden.
Richard had nog wat aan de afstelling gewijzigd, zonder dat Sen het wist.
Uiteindelijk waren de rondetijden veel beter; de snelste van Sen van het hele weekend.
Het leverde hem niet meer op dan p19. Vooral in het begin van de race liet Sen veel liggen. In het tweede deel van de race herstelde hij zich en reed hij veel rustiger.  

Race 3
Het was nog steeds droog, maar het was best fris. De baan was minder snel geworden.
In de laatste race liet Sen het beste van zichzelf van het weekend zien. Vanaf het begin zat hij er beter bij. Hij maakte nog steeds wel foutjes, maar minder dan de eerste en tweede race.
Hij reed constanter en reed naar P15, ook doordat Nina uitviel vanwege een verloren uitlaat.

Over de drie races een 19e plek. Op het oog nog geen verbetering ten opzichte van vorig jaar, maar dit was nog maar de eerste wedstrijd van een lang seizoen.  
Misschien waren mijn verwachtingen te hoog, maar tussen p10 en p15 leek me realistisch zonder anderen tekort te doen.
 
Terugkijkend hebben we met de nieuwe regenbanden voor race 1 Sen in de problemen gebracht en de tien seconden straf die hij opliep door na de rode lijn nog terug te keren naar zijn start plek hielp ook niet echt..
Meeste verbetering zit in de rijder Sen zelf en dankzij Richard zagen we tijdens dit weekend daar  verbetering in komen.

Dank aan het hele Team van Montfoort met ondersteuning, data analyse, carburatie, coaching en gezelligheid en Richard voor zijn ondersteuning, geduld en leuke samenwerking.
 
En dank aan onze supporters opa Teun en oma Ria voor het aanmoedigen van Sen!

Race 7 Berghem 28 september 2015

Vrijdagmiddag voor 2 uur kwamen we aan in Berghem. De afgelopen weken hadden we precies nul keer kunnen trainen. Wederom niet ideaal dus.

De motor was compleet gereviseerd, dus mocht Sen de eerste twee sessies volgens schema de motor gaan inrijden. Dat vond hij natuurlijk saai en de micromax rijders haalden hem allemaal in.

Na twee kwartiertjes 'afzien' mocht hij het gas er op zetten en kwam de snelheid er aardig in.

Sen had nog nooit in de lay-out Eurofinal gereden.

Na de laatste training spullen opruimen, onderweg eten en slapen in ons eigen bed.

Zaterdagochtend nog vroeg een voetbalwedstrijd spelen met Fortuna in Almere tegen Waterwijk en daarna meteen door naar Berghem waar we de eerste vrije training hadden gemist, maar nog 3 x konden trainen. De zomer is voorbij,  maar het was geweldig weer dit weekend!

De eerste training reed Sen veel te ruw. Zowel Ronald als ik hebben Sen hier direct op aangesproken en het kwartje viel gelukkig bij hem. Hij heeft dat helemaal niet nodig. De overige training gingen goed en de rondetijden constant en steeds iets sneller.

Kwalificatie dan op nieuwe banden rond half zes na de vrije trainingen. En wat ging Sen lekker snel op nieuwe banden! Ruim 0,2 seconden sneller op nieuwe banden dan tijdens de trainingen. Het veld lag dicht bij elkaar, maar Sen mocht starten op p17. We waren best tevreden.

Zondagochtend waren we mooi op tijd en probeerde ik nog wat door de afstelling te veranderen voor de vrije training. Dat pakte alleen niet goed uit op oude banden en andere velgen. Dus voor race 1 snel terug naar afstelling van zaterdag.

Inmiddels waren onze vaste supporters opa Teun en oma Ria aangekomen samen met Madelon en Mels.

Race 1

Sen startte aan de binnenkant op p17. In Berghem komen er een paar lastige bochten na start-finish; aan de binnenkant starten hoeft geen voordeel te zijn.

Sen kwam voor de hairpin in het gedrang en verloor veel plaatsen. Hij vocht zich goed terug naar p18. Er zat meer in, hij verloor aan het einde van de race weer wat plekjes; die geeft hij te makkelijk weg.  Na afloop was hij helemaal in tranen, al begreep ik niet goed waarom.

Voor race 2 waren Sander en Koen aangekomen om te komen kijken bij een kart wedstrijd en naar Sen. We vonden het erg leuk dat ze kwamen kijken en ze waren wel onder de indruk van de sfeer, de races en de professionaliteit van de organisatie. Het is tenslotte ook wel een echt NK natuurlijk.   

Race 2

Nu mocht hij starten aan de buitenkant, maar weer was de start van Sen niet goed en verloor hij veel plaatsen. De race zelf reed Sen niet scherp genoeg. Hij won soms een paar plaatsen, bleef dan te lang hangen achter een langzame rijder en werd dan weer kinderlijk eenvoudig voorbij gereden door dezelfde rijders die hij eerder had ingehaald. Dat schiet niet op natuurlijk.

Hij leek de race te eindigen rond p 20, tot dat Sen door een belachelijke actie van Luca na het opkomen van het rechte stuk voor de finish vlag er af gebeukt werd. Sen hield de kart en maakte een 360 en kon toch als 29e over de finish komen. Een zeer terechte DQ voor Luca voor zeer onsportief rijgedrag. Maar z'n excuses heeft hij niet aangeboden aan Sen, treurig en zegt genoeg over deze rijder en begeleiding.

Race 3

De laatste race vanaf p29 met wat hogere bandenspanning en proberen naar voren te rijden.

Deze race van Sen was prima, had hij zo de hele dag maar gereden.

Lekker aanvallend en mooie inhaalacties en mede door wat uitvallers kwam hij als 14e over de finish.

Sen kreeg twee straffen voor inhalen onder geel en onsportief rijgedrag (hij had inderdaad Lars een klein tikje gegeven, maar die zei na afloop tegen Sen dat het niks was), twee keer 3 seconden en daarom staat hij op het formulier als 20e.

Sen vertelde me dat hij te laat geel zag, maar dat later wel zag en de plek terug had gegeven. Sen heeft het keurig gemeld bij de rijders contactpersoon. Dat had de wedstrijdleiding niet gezien. Wel keurig van je Sen en de wedstrijdleiding kan niet alles zien. De race was prima en voor zover ik weet heeft hij nog niet eerder op een formulier gestaan voor straffen, eens moet de eerste keer zijn.

Dank aan Team Montfoort Motorsports voor de ondersteuning en de gezelligheid en dank aan oma Ria, opa Teun, Madelon, Mels, Sander en Koen voor jullie support!  

Halverwege oktober de laatste race in Kerpen, Duitsland en dan zit het seizoen 2015 er op.