Op donderdag aan het einde van de middag kwamen we aan in Kerpen en onze spullen stonden daar al. We hadden twee weken daarvoor een wedstrijd meegereden bij de BMC op Kerpen als ‘training’.

Vrijdag konden we 6 sessies rijden om te trainen en toch begonnen we pas om half 11 in de ochtend.
Het was een mooie dag, niet te warm.
We begonnen in de neutrale afstelling en met Sen zijn eigen trainingsmotor. De eerste sessie leek de snelste van de dag te worden.
We experimenteerden met hoogte van het frame en een andere achteras. De laatste sessie met de wedstrijdmotor knalde Sen er nog een mooie 46.2 uit; een mooie afsluiter van de dag.
’s Avonds aten we met de familie Ottes gezellig bij het Italiaanse restaurant bij de kartbaan van Michael Schumacher.

De zaterdag was gevuld met de gebruikelijke verplichtingen, zoals inschrijving en technische keuring en dat verliep allemaal soepel. Wederom een zonnige dag en wat warmer dan de vrijdag.
We begonnen weer om half 11 in de ochtend en reden maar 4 sessies.
Het was duidelijk dat de baan op zaterdag minder snel was, want we kwamen niet aan de tijden van vrijdag.
We probeerden nog een ander tandwiel, maar gingen uiteindelijk terug naar de afstelling van vrijdag.
De laatste training voor de kwalificatie reden we op nieuwe banden, maar dat deed niet veel.
Kwalificatie helemaal aan het einde van de dag en Sen had veel supporters.
Opa Teun en oma Ria, maar ook Peter en Ilona en Britty en Remco waren gekomen om Sen aan te moedigen; ontzettend leuk!
Helaas missen wij een goede kwalificatie modus. Het rijden zag er goed uit en Sen reed alleen, maar kwam niet verder dan P23, ondanks zijn beste tijd van de dag. Toch wel teleurgesteld.
Spullen opruimen en daarna met z’n allen gegeten buiten in de bekende Biergarten naast hotel Europarc. We hadden een hele gezellige avond.

Zondag was het Race-Day met eerst een warm up van 10 minuten en Sen reed naar een keurige 13e plek. Dat is altijd goed voor het vertrouwen. Het was een hele warme dag met temperaturen boven de 30 graden.
In de Prefinal startte Sen op P23 aan de binnenkant en had een goede start. Sen reed rustig naar voren en volgde zijn plan met mooie inhaalacties. Nog wat gelukjes er bij door een enkele crash voor hem en kwam uiteindelijk als 11e over de finish. Top natuurlijk…ware het niet dat zijn bumper ingeklikt was en niet door een crash maar door een uitstekend flapje op de baan…
Daardoor terug naar P23 en terug bij af, erg frustrerend voor Sen, zeker na zo’n sterke race!

In de Final dan maar opnieuw proberen naar voren te rijden, maar dat ging minder eenvoudig dan in de eerste race. Sen maakte een paar keer een verkeerde keuze en dat kostte hem of tijd of een plek.
Uiteindelijk kwam hij in de laatste rondes terecht achter zijn teamgenoot Brett, die op de rechte stukken alles deed om te verdedigen wat is toegestaan. Sen bleef het echter proberen op andere plekken en kwam er met duw- en trekwerk voorbij en kwam als 18e over de finish.
Na afloop kreeg Sen nog 3 seconden straf voor ‘onsportief rijgedrag’ en viel terug naar P20.
De snelheid was uitstekend in de laatste race en Sen reed een 6e tijd.

Jammer dat we in de kwalificatie steeds tekort komen, terwijl de race pace zo sterk is. We hebben echt het idee dat we tijdens de kwalificatie alles uit het materiaal halen wat er in zit. Hoe doen anderen dan beter, dat is een uitdaging om te verbeteren.
De plek in het klassement zegt ons weinig. Natuurlijk staat Sen liever hoger, maar het begint met racen en aanvallen, want met verdedigen kom je nooit vooruit.
En wat race skills betreft hebben we hele goede en minder goede dingen gezien en daarom zijn races zo leerzaam.

Team Montfoort Motorsports, dank voor de gezelligheid en de ondersteuning! 
Opa Teun, oma Ria, Peter, Ilona, Britty en Remco, bedankt voor jullie aanmoedigingen en we vonden het heel leuk dat jullie helemaal naar Duitsland zijn gekomen om bij Sen te komen kijken!

Sen bedankt zijn sponsoren Geijsel Kroon, OTUA.nl, Bouwbedrijf Jan Piet Leguijt, ROFINA, Era Richmen en Attentio Zeefdruk voor de ondersteuning.
We hebben nu even een zomerstop en rijden de volgende wedstrijd op Le Mans in Frankrijk, de Rotax International Trophy van 20-24 augustus!