We vertrokken donderdagmiddag op tijd naar Mariembourg en moesten helaas door de avondspits van Antwerpen en Brussel. Onderweg een hapje gegeten en rond half 7 konden we uitladen in de tent. Het was druilerig weer.
Mariembourg is een baan waar we nooit eerder hebben gereden en dat vinden we leuk!
De paddock en de baan lagen er mooi bij.

Op vrijdag stonden er maar liefst 7 trainingen op het programma, zodat we genoeg afstellingen konden proberen. Het was een zonnige en droge dag.
Om 09.45 uur ging de eerste sessie van start.

Sen reed op vrijdag met zijn eigen motor en we vonden aan het einde van de dag de beste afstelling van de kart.

We konden door middel van data engineer Roeland de data van 3 Junior rijders over elkaar heen leggen en dat was nuttig. Voor Sen zelf was het goed voor zijn vertrouwen dat hij de snelste rijder van het team was. 

Het startveld bij de Junioren bestond uit 35 coureurs, waarbij de meeste rijders uit Nederland en België kwamen.

Op zaterdag hadden we slechts vier trainingen voor de boeg en een kwalificatie aan het einde van de dag.
De omstandigheden zouden naar verwachting heel anders zijn met een regenachtige dag en zo begonnen we ook.
Eerste sessie was het echt nat en probeerden we een nieuwe set regenbanden uit, die we nog hadden liggen van vorig jaar. Echt lekker reed Sen er niet mee en vooral niet snel..
De tweede sessie droogde de baan al behoorlijk op en monteerden we onze oudste set regenbanden. Op die banden was Sen heel snel en die banden konden we na een kwartier meteen weggooien.

Inmiddels was het droog geworden en konden we de laatste twee sessies op een droge baan op slicks rijden. Terug naar de afstelling van vrijdag en de wedstrijdmotor monteren. De snelheid van de vrijdag hadden we nog niet gevonden.

Op naar de kwalificatie om 17.05 uur op hagelnieuwe slicks. In het begin een prima snelheid en Sen zat er goed bij, maar in de loop van de kwalificatie zagen we hem verder wegzakken en eindigen op P24. Dat was veel slechter dan verwacht…wederom.
Maar bij binnenkomst in parc fermé bleek dat er iets mis was waar Sen niets aan kon doen; de linker achterband was lek en zat nauwelijks nog lucht in….!
Tja, dikke vette pech en daar doe je niks aan. We kochten een nieuwe band bij de organisatie.

Op naar de zondag dan maar en kijken of Sen in de Prefinal en Final nog wat naar voren kon rijden.
De vrije training op zondagochtend was kort en meer bedoeld om de motor warm te draaien.
Gelukkig voor ons zou het de hele dag droog blijven.

Starten op P24 in de Prefinal vanaf de buitenkant is ook op Mariembourg niet ideaal met de eerste bochten naar rechts. Sen kwam er aardig doorheen. Probeerde wat in te halen, maar deed het soms half en reed naar P19. Geen klikbumper, geen straf.
Positief was de snelheid met een 56.7, zo’n 0.3 seconden sneller dan in de kwalificatie.

In de Final starten op P19 aan de binnenkant was beter en Sen probeerde een paar plekjes te winnen. Hij was sneller dan Daan en haalde hem netjes in. Maar twee bochten later liet hij zich weer inhalen door Daan. Dat was niet handig, maar je bent na een inhaalactie de eerste bochten vaak kwetsbaar en dat moet Sen beter doen.
Afijn, hij verloor hierdoor de aansluiting bij het groepje voor hem en kon dat gaatje ook niet dichtrijden. Van achteren was er weinig druk.
In de Final reed Sen naar P15 en was hij nog 0.2 seconden sneller dan in de Prefinal na verandering van het tandwiel achter; die verandering pakte dus goed uit.

Overall 17e in de eindstand over beide races en daar kunnen we mee leven.
Als Sen geen lekke band had gekregen in de kwalificatie had hij zeker een paar plekken naar voren gestaan, maar ‘als’ telt niet in deze sport.
Alles moet een keer op z’n plek vallen en dat gebeurt zelden. Het is een lastig spelletje.

Team Montfoort Motorsports, dank voor de gezelligheid en de ondersteuning! 

Sen bedankt zijn sponsoren Geijsel Kroon, OTUA.nl, Bouwbedrijf Jan Piet Leguijt, ROFINA, Era Richmen en Attentio Zeefdruk voor de ondersteuning.

De volgende wedstrijd NK 2-takt van de Chrono staat gepland voor 21-23 juni in Kerpen, Duitsland.