Toen we woensdagmiddag 1 augustus jl. op Schiphol langs de douane liepen voelden we ons  echte professionals. Dit was de eerste keer dat we met het vliegtuig naar een wedstrijd gingen; we vlogen naar Wenen.
Samen met Patrick en Rick zaten we in het vliegtuig en ook Robert met zijn ouders had dezelfde vlucht.
Vanaf het vliegveld reden we met onze huurauto samen met Patrick en Rick naar ons mooie Gasthaus Leithaberg in Jois waar we werden opgewacht door Ronald en Heidi Montfoort.
We dronken een paar lekkere glazen wijn en gingen op tijd naar bed.

Donderdagochtend waren we op tijd op de baan, want de trainingen begonnen al vroeg. Het was heel erg warm en zou zwaar worden om te rijden.
Sen had snel zijn draai gevonden op de baan en iedere sessie ging het beter en probeerden we wat uit. In de middag op nieuwere banden ging het nog sneller.
De laatste sessie sloegen we over, want het beste van Sen was er wel vanaf na deze intensieve en bloedhete dag.
Na afloop de kart schoongemaakt en klaargezet voor de volgende ochtend.  Tijd voor ontspanning een lekkere douche en met z’n allen eten in een prima restaurant buiten op het terras.

Op vrijdag reden we vanaf de tweede sessie verplicht met de ‘scanned practice tyres’ en Sen perste er mooie rondetijden uit, altijd nog met zijn eigen trainingsmotor.
In de middag monteerden we de wedstrijdmotor. Sen vond de motor beter trekken, maar de rondetijden waren niet echt sneller.
We ontdekten een elektrisch probleem wat goed zichtbaar was op de data. Na enig zoeken bleek het de schakelaar te zijn van de startmotor en die werd vervangen.
Daarna nog verandering van de achteras en dit voelde als een verbetering door de enorme grip op de baan. We hadden door al deze sessies de juiste afstelling gevonden.
Na het ritueel van poetsen, smeren en schoonmaken wederom met z’n allen lekker gegeten in hetzelfde restaurant op het terras, het bleef warm.

Op zaterdag ging het dan echt beginnen. Na de twee korte vrije trainingen begon de kwalificatie op nieuwe banden. Sen was ingedeeld in groep 2 en reed naar een hele knappe 5e tijd in zijn groep. Met gevoel voor timing zocht hij een ‘sleep’ bij Colin en dat pakte prima uit voor Sen. Daarbij reed hij ook zijn snelste tijd van het weekend, dus dit was pieken op het juiste moment. Overall had Sen een 11e tijd gerealiseerd van het hele deelnemersveld.
Na deze kwalificatie werden de rijders op de gerealiseerde tijd ingedeeld in 3 groepen: A, B  of C, die op zaterdagmiddag onderling heats tegen elkaar reden voor de definitieve start plek op zondag.
Sen werd ingedeeld in groep B en vertrok in de eerste heat vanaf P8 aan de buitenkant, wat niet echt lekker is voor de eerste bochten. Na de start verloor Sen wat plekken, maar hij wist zich prima terug te vechten naar een 8e plek over de finish, prima!

In de tweede heat mocht hij aan de binnenkant starten op P7 en dat was voor de start wel erg lekker. Sen reed wederom een strakke heat, moest zijn meerdere erkennen in Robert, maar kwam knap als 7e over de finish.
Deze resultaten waren toch wel boven verwachting, dus we waren erg trots.
Overall had Sen een 9e startplek gerealiseerd voor de finals op zondag.
We waren zaterdag redelijk vroeg klaar en hadden tijd genoeg om schoon te maken en waren op tijd terug in ons Gasthaus om ons op te frissen en deze avond bij een ander restaurant weer lekker buiten te eten en de dag relaxed af te sluiten.

Zondagochtend een korte vrije training en Sen reed op andere velgen, dus de tijden waren totaal niet belangrijk.
Tijd om ons klaar te maken voor final 1 en we reden op de banden waar we ook de kwalificatie en de heats mee hadden gereden.
De finals duurden 11 minuten plus 1 ronde.
Vanaf P9 aan de binnenkant had Sen een goede start. Hij had enkele mooie gevechten en maakte een paar kleine foutjes. Sen kwam als 11e over de finish, een prima resultaat.

Voor de 2e final werden alle karts op de baan opgesteld en vertrokken ze dus niet uit de pits, maar op de baan voor de opwarmronde.
Sen had een prima start op nieuwe banden vanaf de 11e plek en won meteen een aantal plekken. Hij vocht met Karl-Markus een paar mooie duels uit voor P8, maar Sen moest uiteindelijk zijn meerdere erkennen in Karl-Markus, die duidelijk sneller was.
Met een P9 op de finish waren we dik tevreden, zeker toen we zagen welke goede rijders Sen achter zich had gehouden.

Overall heeft Sen een 9e plek behaald in Oostenrijk. Dit is het beste resultaat tot nu toe en ook nog eens de eerste 12 EK punten behaald, een top resultaat.
Wederom progressie laten zien na de race in Zweden.

Sen bedankt zijn sponsoren Geijsel Kroon, OTUA.nl, Bouwbedrijf Jan Piet Leguijt en Boxersenzo.nl voor de ondersteuning.

Volgende race is Rotax Max Challenge Euro Trophy in Duitsland (Wackersdorf) van 28 t/m 30 september a.s.