Deze wedstrijd besloten we om met onze aanhanger op pad te gaan, zodat we onze spullen bij ons hadden. We wisten dat Ronald een nieuwe velg mee had, een gerepareerde uitlaat en een nieuwe sticker set.
We hadden te maken met een hele drukke avondspits, waardoor het een lange rit werd en we pas om 21.00 uur in de paddock aan kwamen. Daar lieten we de aanhanger achter. Een snelle snack bij de Mc en op naar ons hotel. Het was warm en de airco was stuk.

De volgende ochtend waren we op tijd bij de baan, want we hadden maar 5 trainingen om de juiste afstelling te vinden en dat is erg weinig voor een baan waar Sen nooit heeft gereden.

Helaas hadden we vrijdag in meerdere sessies problemen met de rem, die uiteindelijk werden verholpen door van alles te vervangen. Hierdoor konden we niet ons normale programma afwerken met verschillende afstellingen. Einde van de dag vonden we wat verbetering, maar we zaten (te) ver af van de top.

Zaterdagochtend op de training was Sen snel en de kwalificatie op nieuwe banden was hij nog sneller dan we hadden gereden, maar Sen bleef rijden in een te langzaam groepje, waardoor hij voor zaterdag kwalificatie had op P13, terwijl hij in de trainingen meestal op P11 reed; dit was best frustrerend om te zien vanaf de tribune.

Race 1 een aardige start, maar Sen reed behoorlijk ruw en maakte een paar keer de verkeerde keuze bij inhaalacties en had niet echt het geduld. Hij kwam weliswaar als 10e over de streep, maar zijn bumper was ingeklikt, dus met straf viel hij terug naar P13. Wel de snelste rondetijden van Sen van dit weekend!

Race 2 ging een stuk beter, maar doordat Jeffrey en Sen constant met elkaar in gevecht waren verloren ze de aansluiting bij Kai. Dat was jammer; finish P11.

Het programma voor de eerste dag zat er op en we bleven gezellig BBQ-en bij de tent.

De volgende dag hetzelfde programma als op de zaterdag. Training, Qualy en 2 races.

In de vrije training kwam Sen al snel naar binnen. Het pedaal van de rem was defect en hierdoor kon Sen niet remmen. Gelukkig kon dit snel gemaakt worden.
In de kwalificatie vond Sen een goede slipstream bij Jef en reed hierdoor naar een keurige 10e startplek.
Sen had de eerste race een geweldige start en reed goed buitenom mee tot de eerste hairpin. De race was goed, maar hij miste de echte snelheid voor aansluiting en reed naar P10. Na afloop was Sen zelf erg ontevreden, omdat zijn motor haperde bij het vol gas geven. Dit bleek een carburatie probleem te zijn en werd door Edward vakkundig opgelost.
Volgens hem had hij makkelijk naar P7 kunnen rijden zonder problemen…

De tweede race weer een hele goede start aan de buitenkant, maar daar reed hij in het verkeer en klikte zijn bumper al in…(vertelde hij na afloop).
Sen reed op een 7e plek met Jeffrey achter zich. Net als in de andere races bleek Jeffrey sneller op de lange rechte stukken, maar Sen was in het bochtige deel sneller. Het was inhalen of ingehaald worden en het waren stevige gevechten op de baan.
Helaas ging het toch mis, omdat Jeffrey vol frustratie Sen hard en bewust van de baan reed (onnodig en vooral onsportief). Jammer dat het voor Sen zo eindigde, want we hadden Jeffrey een 7e plek gegund, maar Sen ook een 8e plek en dat mocht nu niet zo zijn.
Het hoort er helaas allemaal bij in deze sport en Jeffrey werd terecht bestraft door de wedstrijdleiding, maar Sen had daar natuurlijk niks aan.
Sen kon hier zelf niets aan doen en kon dit daarom na afloop snel loslaten (je leert in deze sport goed omgaan met teleurstellingen).
Het ‘goede’ nemen we mee naar de volgende wedstrijd en dat waren de betere races op zondag, de betere starts, de betere inhaalacties en een betere kwalificatie.

Sen bedankt zijn sponsoren Geijsel Kroon, OTUA.nl, Bouwbedrijf Jan Piet Leguijt en Boxersenzo.nl voor de ondersteuning.

Volgende race is Rotax Max Euro Challenge in Oostenrijk (Bruck) van 3 t/m 5 augustus a.s.