De wekker ging erg vroeg op woensdagochtend en we reden rond 5.40 uur weg uit Krommenie richting Almere om Patrick en Rick op te halen en daarna door te rijden naar Zweden.
Het was een pittige rit, vooral door de ochtendspits en wegwerkzaamheden in Noord-Duitsland. We misten onze boot naar Zweden, maar konden de volgende boot nemen en arriveerden om 17.00 uur op de enorm grote paddock van circuit Asumring in Kristianstad.
Hans was er al en had de tent opgebouwd. Het zonnetje scheen.
Daarna naar ons prachtige huis, vervolgens pizza eten en op tijd naar bed.

Donderdag en vrijdag stonden 6 trainingen op het programma. De temperatuur was aangenaam en de zon scheen.
We konden alle trainingen rijden, hoewel we één keer met een kromme as en kapotte velg als gevolg van een crash de baan eerder moesten verlaten; het hoort er allemaal bij..
Iedere sessie probeerden we wel iets uit, van afstelling kart tot verandering van tandwiel, bandenspanning, velgen of nieuwe banden. Het bracht telkens iets (snellere tijden).
Op vrijdagmiddag reed Sen in één van de trainingen in zijn groep zomaar een 9e tijd, prima!

Het startveld in de Junior Max bestond in Zweden uit zo’n 40 coureurs vanuit de hele wereld.
Zaterdagochtend na twee vrije trainingen de kwalificatie gereden (7 minuten) op een nieuwe set slick banden (verplicht). Sen piekte op het goede moment en liet zijn snelste tijd van alle dagen noteren op het moment dat het moest gebeuren. Genoeg voor een 26e tijd.

Na deze kwalificatie werden de rijders op de gerealiseerde tijd ingedeeld in 3 groepen: A, B  of C, die onderling heats tegen elkaar rijden en de definitieve start plek bepalen.
Helaas viel Sen in de eerste heat uit vanwege een materiaalvlag; zijn achterbumper was er af gereden. Grote teleurstelling bij Sen.
Echter, in de tweede heat liet hij zien wat hij kon en reed naar een knappe 9e plaats.
De punten van heat 1 en 2 bij elkaar waren genoeg voor een 24e startplaats en daarmee was Sen rechtstreeks geplaatst voor de finals op zondag (P 1 t/m 28).
Sen heeft iedere dag goed meegeholpen om na het racen alles weer schoon te maken en klaar te zetten voor de volgende dag.

Op zondagochtend reden de andere rijders (29 t/m 40) een ‘second chance’ voor de laatste 6 plaatsen voor de finals, zodat er op zondag 34 coureurs starten voor twee finals.

Zondagochtend na de vrije training maakten we ons klaar voor final 1 en we startten niet op nieuwe banden, want die bewaarden we voor de tweede final.
De finals duurden 11 minuten plus 1 ronde.
De races waren prima en het lukte Sen om een paar mooie inhaalacties te doen, waardoor hij uiteindelijk heel blij kon zijn met P16.
De tweede final begon Sen op nieuwe banden, maar hierdoor miste hij aan het begin van de race de grip, omdat het een paar ronden duurde voordat de banden ‘kwamen’.  Met nog een paar foutjes er bij in het begin verloor Sen wat plaatsen. In het tweede deel van de race kwam de grip en de snelheid en kon hij mooie inhaalacties plaatsen en dat bracht hem uiteindelijk terug naar P17.

De tweede Europese wedstrijd zit er op en Sen heeft weer de finals gehaald; dat zal voor dit jaar het doel zijn en daarna is het vooral in het eerste jaar voor Sen veel ervaring op doen in de races. Ten opzichte van de 1e race in Genk heeft hij goede progressie laten zien en dat geeft Sen vertrouwen voor de volgende races.

Sen bedankt zijn sponsoren Geijsel Kroon, OTUA.nl, Bouwbedrijf Jan Piet Leguijt en Boxersenzo.nl voor de ondersteuning.

Volgende race is BNL in Frankrijk (Ostricourt) van 29 juni t/m 1 juli a.s.