Dit weekend de ontknoping van een mooi seizoen waarin nog wel wat op het spel stond. Op donderdagavond vertrokken we naar Genk.
Aangezien we de week daarvoor op Castelletto in Italië waren voor de Rotax Max Eurochallenge hadden we niet op Genk kunnen trainen.

Vrijdag was een droge en zonnige dag waarin Sen even moest omschakelen van het grote chassis en de andere motor en banden in Castelletto….
We konden drie motoren uitproberen, maar waren aan het einde van de dag niet volledig overtuigd welke nou het beste zou zijn.
Ten opzichte van de concurrentie kwamen we vrijdag wel wat te kort.

Zaterdag was een kletsnatte dag. De sessies waren het beste te omschrijven van zeer nat tot extreem nat. We konden de diverse sets regenbanden gebruiken om te kijken welke set het beste zou zijn.
Alleen werd het tijdens de briefing droog en begon de baan snel op te drogen...En dat vlak voor de kwalificatie.
Al buiten het parc fermé begon iedereen de slicks te monteren en de kart om te zetten naar droge afstelling. Op nieuwe slicks had niemand die dag nog kunnen trainen.
We hadden de motor er op gezet waarvan we dachten dat die het snelste zou zijn.
Het werd voor Sen een moeilijke kwalificatie met gebrek aan grip en te snel blokkerende rem en een P11 voor startpositie race 1 op zondag.
De concurrenten van Sen stonden allemaal ver voor hem. Kris op P2 en Dani op P4. Natuurlijk teleurgesteld, maar we moesten het hier gewoon mee doen.

Zondagochtend de warm-up op oude banden en andere velgen en dat ging totaal niet. Sen reed een 19e tijd en toen sloeg de paniek wel een beetje toe bij me.
We hebben Sen laten kiezen en die koos er voor om liever met zijn eigen motor te rijden en dus moesten we (Fred en ik) alles ombouwen in een korte tijd.

Race 1
Sen startte aan de binnenkant en kwam wel goed weg en pakte in de eerste bochten een paar plekken en reed ergens op P7. Hij verloor echter snel plaatsen, omdat hij snelheid te kort kwam en ook in de bochten te weinig grip voelde van de banden. Het was een harde race waar flink in werd geknokt en soms hard moest worden verdedigd; dat deed Sen goed.
Aan het einde van de race kwam Sen steeds beter in zijn ritme en wist ook Dani nog in te halen die daarna nog verder terug zou vallen en ook nog straf kreeg.
Sen eindigde op P9 en Kris op P1 en Dani op P15.

Race 2
In race 2 was een herstart nodig en Sen kwam niet zo lekker weg, maar werd gelukkig een beetje opgeduwd door teamgenoot Brett.
Ondanks de redelijke start weer hetzelfde beeld als in de eerste race. Te weinig grip en te weinig snelheid en Sen kon gewoon niets uitrichten en reed een vrij tamme race.
Kris werd 2e en Dani eindigde op P8 waardoor het verschil tussen Sen en Dani nog maar 2 punten was na schrap voor P3 in de eindstand.
Kris had al zoveel punten gehaald in race 1 en 2 en zou normaal gesproken 2e worden in de eindstand.

Race 3
Natuurlijk hebben we de hele tijd nagedacht en overlegd wat er nodig was om Sen de snelheid te geven maar we wisten het gewoon niet, zo eerlijk moeten we zijn. 
We hebben een paar hele kleine veranderingen gedaan voor de laatste race.
Al in de eerste bocht ging het mis en viel Sen ver terug door een crash voor hem waar hij niets aan kon doen. Hij bleef rustig en geconcentreerd door rijden en wist nog veel rijders in te halen en werd uiteindelijk 12e. Kris werd 2e en Dani werd 6e. Voor Sen een teleurstellend verlopen laatste wedstrijd met overall P12.

De eindstand na 8 NK wedstrijden (Milan heb ik er even tussenuit gehaald omdat hij Belg is en niet meetelt in de officiële eindstand) is:
1. Robert de Haan
2. Kris Haanen
3. Dani van Dijk
4. Sen Roodenburg
5. Coen Doorn

Natuurlijk is het jammer dat Sen net het podium niet heeft gehaald, maar we hebben er alles aan gedaan. Zowel Kris, Dani als Sen hebben wel wat pech gehad dit seizoen in sommige wedstrijden.
Terugkijkend op dit seizoen heeft Sen vijf keer op het podium gestaan van de acht wedstrijden; een hele mooie prestatie.
De jongens voor hem hebben de plaatsen in de eindstand verdiend en we feliciteren ze hiermee.
Ze trainen meer en het is geen schande om op P4 te eindigen.

Onze doelstelling was top-5, dus deze doelstelling is behaald. Ik ben er heel trots op en Sen moet zeker heel trots zijn op dit seizoen.
Deze zondag weer onze vaste supporters opa Teun en oma Ria, die we helaas niet konden trakteren op een mooie laatste race. Bedankt voor jullie aanmoedigingen dit seizoen!!

Dank aan het hele Team Montfoort Motorsports voor de ondersteuning en de gezelligheid en dank aan trouwe sponsor Geijsel Kroon die dit seizoen mede mogelijk heeft gemaakt.

Nu even rust…
En dan gaan we trainen op een groter chassis en Junior configuratie van de motor. Het vermogen stijgt van ongeveer 16 PK naar 23 PK waarmee ook de snelheid flink omhoog gaat.

En dan gaan we daarna nadenken over seizoen 2018; gaan we wedstrijden rijden en zo ja: welk kampioenschap.