Donderdagmiddag op weg naar Genk kwamen we in één van de drukste avondspitsen van 2016 terecht, maar uiteindelijk kwamen we in de loop van de avond veilig aan in de paddock van Circuit Horenbergsdam in Genk. Het begon al donker te worden.
Na het uitladen van de kart en alle spullen monteerde Erwin in de tent de motor, zodat we vrijdagochtend vroeg meteen de eerste training konden rijden om 09.15 uur.
We aten nog wat in de kantine en reden door naar ons hotel. Sen heeft nog even zijn wiskunde bekeken, maar we gingen op tijd slapen.

Vrijdagochtend 08.15 uur waren we al op circuit. Monteur Richard kwam rond 08.45 uur aan en de kart stond al helemaal klaar.
Eerste sessie op koude baan ging meteen lekker en Sen verbeterde zich telkens en reed stabiele rondetijden.
In de middag werd de baan duidelijk minder en gingen de tijden bij iedereen achteruit. We waren vroeg klaar na 5 nuttige sessies. In de laatste sessie met eigen motor haalden we niet de tijden van de wedstrijdmotor.

Op zaterdag reden we maar 4 sessies volgens het schema met alle Minimax rijders; het was prima weer en 'volle bak' met 34 rijders!
De rondetijden van de eerste sessie kregen we later op de dag niet meer op de klok, ook niet met nieuwe banden. 

Aan het einde van de middag de kwalificatie. Rick en Sen gingen achter Thomas de baan op, hoewel er een paar rijders in de weg reden.
Thomas pakte heel knap de pole en Sen kwam niet verder dan P11, maar schoof door naar P10, omdat teamgenoot Brett een DQ kreeg.
Sen en Rick hadden deze kwalificatie weinig aan elkaar en reden elkaar in de weg en vonden achter elkaar niet het ritme.
Ik vond P10 een prima uitgangspositie.

De weersvoorspellingen voor zondag gaven aan dat er veel regen zou vallen. Dat was iets wat we dit jaar nog helemaal niet in Genk hebben gehad, dus nieuw voor ons allen. Dit vergde flink wat aanpassingsvermogen van de rijders.
Inderdaad was het al kletsnat voor de eerste vrije training van 7 minuten en reed Sen nog P11 wat verder weinig zegt.

Race 1
Het was kletsnat en op regenbanden starten was de enige optie. Op P10 aan de buitenkant is geen voordeel op Genk. Sen kwam redelijk door de eerste bochten heen, maar verloor plekjes.
Uiteindelijk kon hij weer rijders inhalen, maar spinde einde van de race nog helemaal van de baan. Gelukkig kon hij aansluiten en wist hij in de laatste ronde in de één na laatste bocht nog twee rijders in te halen en in de laatste bocht verdedigde hij goed zijn positie. P11 prima.

Race 2
Sen mocht nu aan de binnenkant starten en dat was beter. Het was droog en ook de baan was droog, waardoor iedereen op slicks zou starten.
De races 2 en 3 werden door de enorme uitloop ingekort naar 10 minuten in plaats van 13 minuten.
Het was weer dringen in de eerste bochten, maar gelukkig kwam Sen er aardig doorheen. Het leek alsof of hij de snelheid echt niet kon vinden in het begin van de race. Pas aan het einde kwam de snelheid er in en reed hij het gat voor hem naar Lars dicht en dit was op de finish nog een gaatje van een halve seconde. P13 op de finish en werd P12 door een DQ van Thomas.
Zeker met droog weer hadden we gehoopt op een beter resultaat, zeker gezien het rijden op vrijdag en zaterdag op een droge baan.
Na afloop klaagde Sen over trillingen en te veel grip. De baan was natuurlijk ook helemaal veranderd na alle regen. Sen was zelf ontevreden, vooral over de kart…
De kart hebben we helemaal nagelopen, maar we konden niets vinden.

Race 3
We wisten al dat het voor de laatste race flink zou gaan regenen en dat gebeurde ook.
Sen startte aan de buitenkant op P12, maar wist gelukkig na de start naar de binnenkant te komen voor de eerste bocht en kwam daar weer goed doorheen.
Hij verdedigde de eerste paar bochten goed, waardoor hij minder plaatsen verloor. Hij is toch een ‘slow starter’.
Sen reed nu een betere race dan de eerste en vond in sommige bochten ook de betere lijn en snelheid, waardoor hij weer wat opschoof naar voren. Hij kwam als 10e over de finish, maar had daarbij ook wel geluk dat twee rijders voor hem tijdens de race van de baan spinden.

Overall een 10e plek, dat is de plek waar hij vandaag ook hoorde voor wat betreft het rijden.
Het seizoen zit er op en we feliciteren Rivaldo met het behalen van het kampioenschap.

De komende tijd alles rustig op een rijtje zetten. Krijgen we budget rond voor 2017 ? Vinden we sponsoren of stoppen we na een paar hele mooie jaren ?

Richard bedankt voor het sleutelen (aan de kart en aan Sen) en de gezelligheid!
Bedankt iedereen van team Montfoort Motorsport voor de ondersteuning dit seizoen.

Lieve Madelon, Opa Teun en oma Ria, trouwe supporters: bedankt voor jullie aanmoedigingen, belangstelling, ondersteuning en het mee leven!