Vrijdagochtend even na half elf reden we het paddock in van Circuit Park Berghem.
Het was al druk, heel erg druk; natuurlijk vanwege de vakantieperiode.
We hebben in de vakantie wel een paar keer kunnen trainen op Berghem en dat ging lekker, dus met het vertrouwen zat het wel goed.
Het was een warme dag en we konden vandaag 4 sessies rijden van een kwartier.
De eerste sessie meteen BAM een super snelle tijd, die we de rest van de dag gewoon niet meer konden verbeteren. Alleen in de laatste sessie kwamen we heel dichtbij.

Op zaterdag reden we wederom 4 sessies volgens het schema. Het was nu drukker op de baan, want alle rijders waren er nu. Het was weer een warme dag.
Rondetijden waren de hele dag stabiel en goed. Met nieuwe banden zijn beste tijd verbeterd, dus dat gaf ook vertrouwen. Helaas bracht de wedstrijdmotor niets extra's, dus zouden we met de eigen motor starten. Laatste sessie nog iets geprobeerd met bandenspanning, maar dat pakte verkeerd uit.

Kwalificatie einde van de dag. Samen met Rick tegelijk vrij laat naar buiten en dat pakte weer goed uit voor ze. Rivaldo was bloedsnel en moesten ze voorbij laten na enkele ronden, maar ze konden goed aanhaken. Sen kon het gaatje naar Rick ook dichtrijden tot een paar ronden voor het einde, alleen Rick perste er in de laatste ronde nog een P2 uit en voor Sen een hele mooie P6. Sen reed z'n snelste tijd ooit op Berghem in de kwalificatie. Super knap gedaan!
Rivaldo was duidelijk de snelste. De nummers 2 t/m 6 zaten binnen een tiende van een seconde.

Voor zondag was slecht weer voorspeld.
De vrije training op zondagochtend de motor warm rijden. Het was nog droog, Sen reed rustig, maar zette een keurige 8e tijd neer. 

Race 1
Heel veel stress in de paddock! Regen, droog, regen, droog. Iedereen kwam op regenbanden parc ferme in, maar uiteindelijk wisselden ze allemaal naar slicks, behalve Sen. Richard kon het niet meer op tijd omzetten. Een verkeerde keuze.
Dat betekende ook meteen dat Sen kansloos zou zijn vandaag voor een goede klassering, wat hij zo verdient.
Met regenbanden op een droge baan ben je ongeveer 3 tot 4 seconden langzamer per rondje en zo zakte hij af van P6 naar P25.
Ik kon wel janken en mijn vader ook. Richard was er natuurlijk ook doodziek van.
Sen was opvallend rustig na afloop. Goed van hem, daar mag hij trots op zijn. In deze sport leer je wel omgaan met teleurstellingen…Hij kon er ook helemaal niets aan doen natuurlijk.

Race 2
Het begon te regenen, maar dan ook echt hard te regenen.
Onze goede regenbanden hadden we in de eerste race helemaal kapot gereden, dus Sen moest starten op hele nieuwe banden. Dat is balen, want het duurt wel 8 of 9 rondjes voordat die een beetje grip krijgen. Afijn, opwarmronde, twee keer werd de start afgebroken, dus de banden van Sen waren in ieder geval al een beetje ingereden.
Sen kon naar voren rijden, reed een prima race en kwam als 12e over de streep. In de laatste ronde wist hij nog twee rijders in te halen. Gewoon goed gedaan.

Race 3
Het was droog geworden, de zon scheen zelfs, maar de baan was nog echt nat. Iedereen startte de laatste race weer op regenbanden. Sen had zich voorgenomen om echt naar voren te knallen.
De tweede bocht ging het helemaal mis. Een rijder voor Sen tikte zijn voorganger van de baan en die kwam precies voor Sen terecht, crash! Hij kon verder met een hele kromme stuurstang en kromme spoorstang.
Starten als 6e, na 2 bochten 30e en met alles krom nog terug rijden naar 21. Eigenlijk nog ongelofelijk.

Overall een teleurstellende 20e plek. Een plek waar Sen echt niet hoort te staan; dat doet een beetje pijn, zeker na alle inspanningen en goede trainingen.

Na een paar nachten slapen is de emotie wat gezakt. We weten wat er fout is gegaan.
Ik wil vooral de nadruk liggen op de positieve dingen. De snelheid van Sen was erg goed, de kart staat goed afgesteld en Sen heeft vertrouwen.
Sen rijdt elke sessie snaarstrak en stabiel. Ook over een hele dag, fysiek is hij goed in orde. Prima focus. Zeker na de eerste race heel knap hoe Sen met de teleurstelling is omgegaan.

Richard bedankt voor het sleutelen en de gezelligheid.
Sen maakt fouten, ik maak fouten en ook een monteur maakt fouten. Daar leren we van en we gaan verder. We moeten vooruit. Er komt een moment dat alles klopt, dat moment is dichtbij.

Bedankt iedereen van team Montfoort Motorsport voor de ondersteuning.

Opa Teun en oma Ria, trouwe supporters: bedankt voor jullie aanmoedigingen ter plaatse en ook voor Madelon en Hedi voor  het volgen van de livestream, de steun en het mee leven!

11 september a.s. de 7e wedstrijd in Veldhoven!