Verslag
De eerste wedstrijd van het seizoen is altijd spannend. Het is interessant om te zien hoe iedereen voor de dag komt.
Komend seizoen is Richard de vaste monteur van Sen. Daar zijn we erg blij mee.
We kwamen op vrijdagochtend aan en konden alle vier training sessies rijden. Nog niet alle rijders waren op vrijdag aanwezig.
De trainingen op vrijdag waren nuttig. De banden waren echter helemaal versleten, waardoor Sen wel wat verbeterde, maar het gat met andere rijders was toch vrij groot.

Op zaterdag stonden er ook 4 trainingen op het programma. Sen startte direct met nieuwe banden en een wat andere afstelling en daar reed hij de eerste sessie meteen iets sneller op dan waar we vrijdag eindigden. Dat was een goede basis. De andere sessies waren redelijk stabiel met kleine verbeteringen. Vooral in het rijden van de juiste lijnen, de rempunten en het rustig en geconcentreerd rijden valt nog verbetering te halen.
Met de wedstrijdmotor reed Sen iets sneller dan met zijn eigen motor.
Einde van de dag de kwalificatie van slechts 7 minuten en daarom had Sen de laatste sessie de nieuwe banden ingereden.
Het blijft lastig in een korte tijd met 30 karts op de baan een vrije ronde te rijden met een goede tijd, maar dat geldt voor alle rijders.
Uiteindelijk leverde dit een P15 op als startpositie. Het bleek dat iedereen zijn zaakjes goed voor elkaar had aan het begin van het seizoen.
Daarna opgeruimd, banden omgezet en terug naar het hotel. Lekker gegeten en op tijd naar bed.

Zondagochtend voor de vrije training begon het te regenen en we hadden wel hele oude regenbanden op velg zitten. Achteraf gezien hadden we die meteen moeten vervangen door nieuwe regenbanden, die had Sen dan goed kunnen inrijden.

Race 1
De baan was nog nat en Sen moest dus starten op hele nieuwe banden. Tijdens de opwarmronden had Sen totaal geen grip en viel ver terug. Dat moet heel frustrerend geweest zijn en hij kon daar zelf tenslotte weinig aan doen. Sen was in de formatie ronde niet op tijd terug op positie en reed na de rode lijn nog door om op zijn start positie terug te keren. Dat leverde meteen 10 seconden straf op... Jammer, want hij verdiende wel een betere start.

In de race zelf had Sen in het begin nog weinig vertrouwen vanwege onvoldoende grip. Hij verloor plekken en pas na meerdere ronden kwam hij langzaam vooruit en vocht zich aan het einde terug naar een 17e plek. Door de tijdstraf viel hij terug naar p22, zonde.  

Race 2
De baan was droog geworden en iedereen kon op slicks rijden.
Richard had nog wat aan de afstelling gewijzigd, zonder dat Sen het wist.
Uiteindelijk waren de rondetijden veel beter; de snelste van Sen van het hele weekend.
Het leverde hem niet meer op dan p19. Vooral in het begin van de race liet Sen veel liggen. In het tweede deel van de race herstelde hij zich en reed hij veel rustiger.  

Race 3
Het was nog steeds droog, maar het was best fris. De baan was minder snel geworden.
In de laatste race liet Sen het beste van zichzelf van het weekend zien. Vanaf het begin zat hij er beter bij. Hij maakte nog steeds wel foutjes, maar minder dan de eerste en tweede race.
Hij reed constanter en reed naar P15, ook doordat Nina uitviel vanwege een verloren uitlaat.

Over de drie races een 19e plek. Op het oog nog geen verbetering ten opzichte van vorig jaar, maar dit was nog maar de eerste wedstrijd van een lang seizoen.  
Misschien waren mijn verwachtingen te hoog, maar tussen p10 en p15 leek me realistisch zonder anderen tekort te doen.
 
Terugkijkend hebben we met de nieuwe regenbanden voor race 1 Sen in de problemen gebracht en de tien seconden straf die hij opliep door na de rode lijn nog terug te keren naar zijn start plek hielp ook niet echt..
Meeste verbetering zit in de rijder Sen zelf en dankzij Richard zagen we tijdens dit weekend daar  verbetering in komen.

Dank aan het hele Team van Montfoort met ondersteuning, data analyse, carburatie, coaching en gezelligheid en Richard voor zijn ondersteuning, geduld en leuke samenwerking.
 
En dank aan onze supporters opa Teun en oma Ria voor het aanmoedigen van Sen!