Vrijdagmiddag voor 2 uur kwamen we aan in Berghem. De afgelopen weken hadden we precies nul keer kunnen trainen. Wederom niet ideaal dus.

De motor was compleet gereviseerd, dus mocht Sen de eerste twee sessies volgens schema de motor gaan inrijden. Dat vond hij natuurlijk saai en de micromax rijders haalden hem allemaal in.

Na twee kwartiertjes 'afzien' mocht hij het gas er op zetten en kwam de snelheid er aardig in.

Sen had nog nooit in de lay-out Eurofinal gereden.

Na de laatste training spullen opruimen, onderweg eten en slapen in ons eigen bed.

Zaterdagochtend nog vroeg een voetbalwedstrijd spelen met Fortuna in Almere tegen Waterwijk en daarna meteen door naar Berghem waar we de eerste vrije training hadden gemist, maar nog 3 x konden trainen. De zomer is voorbij,  maar het was geweldig weer dit weekend!

De eerste training reed Sen veel te ruw. Zowel Ronald als ik hebben Sen hier direct op aangesproken en het kwartje viel gelukkig bij hem. Hij heeft dat helemaal niet nodig. De overige training gingen goed en de rondetijden constant en steeds iets sneller.

Kwalificatie dan op nieuwe banden rond half zes na de vrije trainingen. En wat ging Sen lekker snel op nieuwe banden! Ruim 0,2 seconden sneller op nieuwe banden dan tijdens de trainingen. Het veld lag dicht bij elkaar, maar Sen mocht starten op p17. We waren best tevreden.

Zondagochtend waren we mooi op tijd en probeerde ik nog wat door de afstelling te veranderen voor de vrije training. Dat pakte alleen niet goed uit op oude banden en andere velgen. Dus voor race 1 snel terug naar afstelling van zaterdag.

Inmiddels waren onze vaste supporters opa Teun en oma Ria aangekomen samen met Madelon en Mels.

Race 1

Sen startte aan de binnenkant op p17. In Berghem komen er een paar lastige bochten na start-finish; aan de binnenkant starten hoeft geen voordeel te zijn.

Sen kwam voor de hairpin in het gedrang en verloor veel plaatsen. Hij vocht zich goed terug naar p18. Er zat meer in, hij verloor aan het einde van de race weer wat plekjes; die geeft hij te makkelijk weg.  Na afloop was hij helemaal in tranen, al begreep ik niet goed waarom.

Voor race 2 waren Sander en Koen aangekomen om te komen kijken bij een kart wedstrijd en naar Sen. We vonden het erg leuk dat ze kwamen kijken en ze waren wel onder de indruk van de sfeer, de races en de professionaliteit van de organisatie. Het is tenslotte ook wel een echt NK natuurlijk.   

Race 2

Nu mocht hij starten aan de buitenkant, maar weer was de start van Sen niet goed en verloor hij veel plaatsen. De race zelf reed Sen niet scherp genoeg. Hij won soms een paar plaatsen, bleef dan te lang hangen achter een langzame rijder en werd dan weer kinderlijk eenvoudig voorbij gereden door dezelfde rijders die hij eerder had ingehaald. Dat schiet niet op natuurlijk.

Hij leek de race te eindigen rond p 20, tot dat Sen door een belachelijke actie van Luca na het opkomen van het rechte stuk voor de finish vlag er af gebeukt werd. Sen hield de kart en maakte een 360 en kon toch als 29e over de finish komen. Een zeer terechte DQ voor Luca voor zeer onsportief rijgedrag. Maar z'n excuses heeft hij niet aangeboden aan Sen, treurig en zegt genoeg over deze rijder en begeleiding.

Race 3

De laatste race vanaf p29 met wat hogere bandenspanning en proberen naar voren te rijden.

Deze race van Sen was prima, had hij zo de hele dag maar gereden.

Lekker aanvallend en mooie inhaalacties en mede door wat uitvallers kwam hij als 14e over de finish.

Sen kreeg twee straffen voor inhalen onder geel en onsportief rijgedrag (hij had inderdaad Lars een klein tikje gegeven, maar die zei na afloop tegen Sen dat het niks was), twee keer 3 seconden en daarom staat hij op het formulier als 20e.

Sen vertelde me dat hij te laat geel zag, maar dat later wel zag en de plek terug had gegeven. Sen heeft het keurig gemeld bij de rijders contactpersoon. Dat had de wedstrijdleiding niet gezien. Wel keurig van je Sen en de wedstrijdleiding kan niet alles zien. De race was prima en voor zover ik weet heeft hij nog niet eerder op een formulier gestaan voor straffen, eens moet de eerste keer zijn.

Dank aan Team Montfoort Motorsports voor de ondersteuning en de gezelligheid en dank aan oma Ria, opa Teun, Madelon, Mels, Sander en Koen voor jullie support!  

Halverwege oktober de laatste race in Kerpen, Duitsland en dan zit het seizoen 2015 er op.