Verslag
Wie goed heeft geteld, ziet dat race 6 in de verslagen ontbreekt en dat klopt.
Vanwege een lange schoolreis kon Sen niet aan de start in Kerpen verschijnen eind augustus.

De voorbereiding voor de race in Berghem begon vorige week zondag met een hele vervelende crash van Sen. In de knik achter op het circuit maakte hij een fout, knalde tegen de bandenstapel en vloog met zijn kart over de kop. Gelukkig zag ik Sen zelf opkrabbelen en gaan zitten naast de baan. Toen ik bij hem kwam was hij aanspreekbaar en gelukkig kwamen een paar papa’s meteen helpen.
Naast een wond op zijn hand kon hij verder alles nog bewegen; ik moet zeggen dat de schrik er goed in zat bij me. Blij met al die goede bescherming, de noodzaak hiervan blijkt maar weer.

Enkele dagen later bleek dat helm en kart volledig total loss waren en dus moest er vlak voor de wedstrijd nog snel een nieuw chassis opgebouwd worden met dank aan DHP en Montfoort Motorsports voor hun hulp daarbij.
Afgelopen vrijdag stond de kart klaar op het circuit, zodat Sen in de middag nog een paar trainingen kon doen. Het was best even wennen in de nieuwe kart. De afstelling was wat anders, waardoor hij weinig grip voelde, het remsysteem is anders en ook het stuur stond platter.
Toch fijn dat we vrijdag even hebben gereden, want zaterdagochtend zou Sen de eerste twee trainingen missen vanwege de voetbalwedstrijd van Fortuna E1 tegen Ajax E1 in de competitie.

Zaterdagochtend dus eerst een mooie belevenis voor de mannen van de E1 van Fortuna. Een ruststand van 1-3 was nog netjes. In de tweede helft zakte Fortuna meer weg en bleef Ajax druk zetten. Het regende kansen voor Ajax en de eindstand was 4-13. Ajax was een paar maten te groot, maar absoluut geen schande tegen deze tegenstander.

Na de wedstrijd meteen door naar Berghem waar het team de inschrijving voor Sen had verzorgd.
De eerste training ging aardig, maar de verschillen met de top van het veld waren groot.
Met een nieuw chassis hadden we voor het weekend lage verwachtingen.

In de laatste training hebben we een andere motor geprobeerd en daar reed Sen na een paar rondes al snelle tijden mee en was hij ruim 0,2 seconden sneller. Helaas hield de motor aan het einde van de sessie in, want er zat meer in.
Hans controleerde de carburateur en verwachtte voor de kwalificatie dat alles weer goed was.
Helaas hield de motor toen ook in, waardoor de kwalificatie teleurstellend verliep en Sen geen snelheid had en laatste werd. Best frustrerend om te zien.
Afijn, de punten worden verdeeld in de wedstrijd en niet met de kwalificatie.

Begin van de avond naar hotel Berghem, waar we nog even konden voetballen op het naast gelegen voetbalveld. Daarna lekker gegeten bij een shoarma tent in de buurt.
Vrijdag en zaterdag genoten we van heerlijk weer. Hoe anders waren de omstandigheden op zondagochtend. Miezerige regen en een stuk koeler dan de dagen daarvoor.

Het team van Montfoort Motorsports heeft de carburateur helemaal uit elkaar gehad, schoongemaakt en we hoopten maar dat de motor tijdens de vrije training op zondagochtend (op regenbanden) wel goed zou lopen. Niet dus.
We hebben toen toch maar besloten om zijn eigen motor weer terug te plaatsen voor de eerste race en dat lukte keurig op tijd allemaal.

Race 1 daar kunnen we kort over zijn. Bij het starten van de motoren wilde Sen zijn motor niet starten, wat we ook probeerden. We hebben het minutenlang geprobeerd, maar toen we de karts na de opwarmronde voorbij hoorden komen wisten we dat het over was. Wat is dat vervelend zeg!
Gelukkig bleef Sen kalm onder deze motorische pech, maar ik was zo teleurgesteld.
De gifbeker moest helemaal leeg zo leek het.
Na een klein onderzoekje kwam Ronald er achter dat de bobine stuk was gegaan en deze werd vervangen.

Race 2 dan maar. Even wat stress voor de start toen iedereen besloot om over te stappen van regenbanden op slicks. Sen startte achteraan en door een flinke crash reed hij zomaar op een 13e plaats, terwijl hij van 23 was gestart. Dat was een prima begin.
In het begin kon hij goed het tempo volgen, maar de laatste 7 minuten kakte de motor weer in zo leek het. De rondetijden liepen op en Sen kwam niet uit de bochten, het leek of hij helemaal stil viel.
Ik kon dat goed zien op de plek waar ik stond. Toch kon hij nog als 18e over de streep komen.
Bij terugkomst had Ronald kritiek op de manier waarop Sen de bocht in gaat, namelijk met te hoge snelheid om te compenseren. Ik wist zeker dat dit niet de oorzaak was. Ik heb Sen al heel wat keren zien trainen op Berghem, bijna iedere week, maar dit had een technische oorzaak, maar ik wist niet wat.

Race 3 ging op dezelfde manier verder als het hele weekend. Al vanaf de opwarmronde zat de snelheid er niet in bij Sen. Gelukkig bleef hij doorrijden, maar dit is voor mij als vader vreselijk om te zien. Iedereen die Sen kent weet dat dit niet aan hem ligt. Een kwartier lijkt wel een eeuwigheid.
Na afloop bleek de achteras los te zitten, hiervoor kwam de remschijf bij iedere bocht tegen de remblokken….niet zo gek dat je dan langzaam gaat…

Ik moet Sen een compliment geven hoe hij om is gegaan met alle tegenslag dit weekend. Sen is een winnaar en heeft een hekel aan verliezen; hij zal altijd strijden. Ondanks alle tegenslag bleef hij positief gestemd en ook na de race ging hij weer spelen. Dat maakte het voor mij ook wat makkelijker om te accepteren…

Kortom, een race weekend om heel snel te vergeten. Hoewel we het met elkaar en met het team wel gezellig hebben gehad en dat is minstens zo belangrijk als het halen van goede resultaten! Mensen van DHP en Montfoort Motorsports bedankt voor alle hulp, ook in de week voor de race.

En natuurlijk weer bedankt voor alle support van onze trouwe supporters opa Teun, oma Ria, mama en Mels. Helaas heeft Sen niet voor de nodige opwinding kunnen zorgen, maar aan zijn inzet heeft het niet gelegen; volgende keer beter!