NK-2 takt Chrono - Kerpen - 21-22 juni 2019

Op donderdag aan het einde van de middag kwamen we aan in Kerpen en onze spullen stonden daar al. We hadden twee weken daarvoor een wedstrijd meegereden bij de BMC op Kerpen als ‘training’.

Vrijdag konden we 6 sessies rijden om te trainen en toch begonnen we pas om half 11 in de ochtend.
Het was een mooie dag, niet te warm.
We begonnen in de neutrale afstelling en met Sen zijn eigen trainingsmotor. De eerste sessie leek de snelste van de dag te worden.
We experimenteerden met hoogte van het frame en een andere achteras. De laatste sessie met de wedstrijdmotor knalde Sen er nog een mooie 46.2 uit; een mooie afsluiter van de dag.
’s Avonds aten we met de familie Ottes gezellig bij het Italiaanse restaurant bij de kartbaan van Michael Schumacher.

De zaterdag was gevuld met de gebruikelijke verplichtingen, zoals inschrijving en technische keuring en dat verliep allemaal soepel. Wederom een zonnige dag en wat warmer dan de vrijdag.
We begonnen weer om half 11 in de ochtend en reden maar 4 sessies.
Het was duidelijk dat de baan op zaterdag minder snel was, want we kwamen niet aan de tijden van vrijdag.
We probeerden nog een ander tandwiel, maar gingen uiteindelijk terug naar de afstelling van vrijdag.
De laatste training voor de kwalificatie reden we op nieuwe banden, maar dat deed niet veel.
Kwalificatie helemaal aan het einde van de dag en Sen had veel supporters.
Opa Teun en oma Ria, maar ook Peter en Ilona en Britty en Remco waren gekomen om Sen aan te moedigen; ontzettend leuk!
Helaas missen wij een goede kwalificatie modus. Het rijden zag er goed uit en Sen reed alleen, maar kwam niet verder dan P23, ondanks zijn beste tijd van de dag. Toch wel teleurgesteld.
Spullen opruimen en daarna met z’n allen gegeten buiten in de bekende Biergarten naast hotel Europarc. We hadden een hele gezellige avond.

Zondag was het Race-Day met eerst een warm up van 10 minuten en Sen reed naar een keurige 13e plek. Dat is altijd goed voor het vertrouwen. Het was een hele warme dag met temperaturen boven de 30 graden.
In de Prefinal startte Sen op P23 aan de binnenkant en had een goede start. Sen reed rustig naar voren en volgde zijn plan met mooie inhaalacties. Nog wat gelukjes er bij door een enkele crash voor hem en kwam uiteindelijk als 11e over de finish. Top natuurlijk…ware het niet dat zijn bumper ingeklikt was en niet door een crash maar door een uitstekend flapje op de baan…
Daardoor terug naar P23 en terug bij af, erg frustrerend voor Sen, zeker na zo’n sterke race!

In de Final dan maar opnieuw proberen naar voren te rijden, maar dat ging minder eenvoudig dan in de eerste race. Sen maakte een paar keer een verkeerde keuze en dat kostte hem of tijd of een plek.
Uiteindelijk kwam hij in de laatste rondes terecht achter zijn teamgenoot Brett, die op de rechte stukken alles deed om te verdedigen wat is toegestaan. Sen bleef het echter proberen op andere plekken en kwam er met duw- en trekwerk voorbij en kwam als 18e over de finish.
Na afloop kreeg Sen nog 3 seconden straf voor ‘onsportief rijgedrag’ en viel terug naar P20.
De snelheid was uitstekend in de laatste race en Sen reed een 6e tijd.

Jammer dat we in de kwalificatie steeds tekort komen, terwijl de race pace zo sterk is. We hebben echt het idee dat we tijdens de kwalificatie alles uit het materiaal halen wat er in zit. Hoe doen anderen dan beter, dat is een uitdaging om te verbeteren.
De plek in het klassement zegt ons weinig. Natuurlijk staat Sen liever hoger, maar het begint met racen en aanvallen, want met verdedigen kom je nooit vooruit.
En wat race skills betreft hebben we hele goede en minder goede dingen gezien en daarom zijn races zo leerzaam.

Team Montfoort Motorsports, dank voor de gezelligheid en de ondersteuning! 
Opa Teun, oma Ria, Peter, Ilona, Britty en Remco, bedankt voor jullie aanmoedigingen en we vonden het heel leuk dat jullie helemaal naar Duitsland zijn gekomen om bij Sen te komen kijken!

Sen bedankt zijn sponsoren Geijsel Kroon, OTUA.nl, Bouwbedrijf Jan Piet Leguijt, ROFINA, Era Richmen en Attentio Zeefdruk voor de ondersteuning.
We hebben nu even een zomerstop en rijden de volgende wedstrijd op Le Mans in Frankrijk, de Rotax International Trophy van 20-24 augustus!

BMC/NK-2 takt Mariembourg 11-12 mei 2019

We vertrokken donderdagmiddag op tijd naar Mariembourg en moesten helaas door de avondspits van Antwerpen en Brussel. Onderweg een hapje gegeten en rond half 7 konden we uitladen in de tent. Het was druilerig weer.
Mariembourg is een baan waar we nooit eerder hebben gereden en dat vinden we leuk!
De paddock en de baan lagen er mooi bij.

Op vrijdag stonden er maar liefst 7 trainingen op het programma, zodat we genoeg afstellingen konden proberen. Het was een zonnige en droge dag.
Om 09.45 uur ging de eerste sessie van start.

Sen reed op vrijdag met zijn eigen motor en we vonden aan het einde van de dag de beste afstelling van de kart.

We konden door middel van data engineer Roeland de data van 3 Junior rijders over elkaar heen leggen en dat was nuttig. Voor Sen zelf was het goed voor zijn vertrouwen dat hij de snelste rijder van het team was. 

Het startveld bij de Junioren bestond uit 35 coureurs, waarbij de meeste rijders uit Nederland en België kwamen.

Op zaterdag hadden we slechts vier trainingen voor de boeg en een kwalificatie aan het einde van de dag.
De omstandigheden zouden naar verwachting heel anders zijn met een regenachtige dag en zo begonnen we ook.
Eerste sessie was het echt nat en probeerden we een nieuwe set regenbanden uit, die we nog hadden liggen van vorig jaar. Echt lekker reed Sen er niet mee en vooral niet snel..
De tweede sessie droogde de baan al behoorlijk op en monteerden we onze oudste set regenbanden. Op die banden was Sen heel snel en die banden konden we na een kwartier meteen weggooien.

Inmiddels was het droog geworden en konden we de laatste twee sessies op een droge baan op slicks rijden. Terug naar de afstelling van vrijdag en de wedstrijdmotor monteren. De snelheid van de vrijdag hadden we nog niet gevonden.

Op naar de kwalificatie om 17.05 uur op hagelnieuwe slicks. In het begin een prima snelheid en Sen zat er goed bij, maar in de loop van de kwalificatie zagen we hem verder wegzakken en eindigen op P24. Dat was veel slechter dan verwacht…wederom.
Maar bij binnenkomst in parc fermé bleek dat er iets mis was waar Sen niets aan kon doen; de linker achterband was lek en zat nauwelijks nog lucht in….!
Tja, dikke vette pech en daar doe je niks aan. We kochten een nieuwe band bij de organisatie.

Op naar de zondag dan maar en kijken of Sen in de Prefinal en Final nog wat naar voren kon rijden.
De vrije training op zondagochtend was kort en meer bedoeld om de motor warm te draaien.
Gelukkig voor ons zou het de hele dag droog blijven.

Starten op P24 in de Prefinal vanaf de buitenkant is ook op Mariembourg niet ideaal met de eerste bochten naar rechts. Sen kwam er aardig doorheen. Probeerde wat in te halen, maar deed het soms half en reed naar P19. Geen klikbumper, geen straf.
Positief was de snelheid met een 56.7, zo’n 0.3 seconden sneller dan in de kwalificatie.

In de Final starten op P19 aan de binnenkant was beter en Sen probeerde een paar plekjes te winnen. Hij was sneller dan Daan en haalde hem netjes in. Maar twee bochten later liet hij zich weer inhalen door Daan. Dat was niet handig, maar je bent na een inhaalactie de eerste bochten vaak kwetsbaar en dat moet Sen beter doen.
Afijn, hij verloor hierdoor de aansluiting bij het groepje voor hem en kon dat gaatje ook niet dichtrijden. Van achteren was er weinig druk.
In de Final reed Sen naar P15 en was hij nog 0.2 seconden sneller dan in de Prefinal na verandering van het tandwiel achter; die verandering pakte dus goed uit.

Overall 17e in de eindstand over beide races en daar kunnen we mee leven.
Als Sen geen lekke band had gekregen in de kwalificatie had hij zeker een paar plekken naar voren gestaan, maar ‘als’ telt niet in deze sport.
Alles moet een keer op z’n plek vallen en dat gebeurt zelden. Het is een lastig spelletje.

Team Montfoort Motorsports, dank voor de gezelligheid en de ondersteuning! 

Sen bedankt zijn sponsoren Geijsel Kroon, OTUA.nl, Bouwbedrijf Jan Piet Leguijt, ROFINA, Era Richmen en Attentio Zeefdruk voor de ondersteuning.

De volgende wedstrijd NK 2-takt van de Chrono staat gepland voor 21-23 juni in Kerpen, Duitsland.

 

 

BNL Round 1 Genk 22-24 maart 2019

Een nieuw race seizoen voor Sen gaat van start. Sommige coureurs hebben al een BNL Kick-Off event gereden en/of een NK-wedstrijd, allebei op Genk. Die rijders hebben zeker een voorsprongetje.

De afgelopen maanden zijn de nodige voorbereidingen getroffen; we hebben er veel zin in!
In 2019 staat Sen ingeschreven voor wedstrijden van de BNL Karting Series (Genk 2x), de Rotax Max Euro Trophy (Genk & Wackersdorf), NK-2 takt (Mariembourg & Kerpen) en Rotax International Trophy (Le Mans). Dat betekent dat we al onze wedstrijden over de grens rijden. Evenals vorig jaar rijdt Sen in de klasse Junior Max.

Met dank aan onze sponsoren Geijsel Kroon, OTUA.nl, Bouwbedrijf Jan Piet Leguijt, ROFINA, Era Richmen en Attentio Zeefdruk zijn we klaar voor het nieuwe seizoen.

Nog niet zo lang geleden is het nieuwe Kosmic chassis van Sen opgebouwd en deze heeft hij enkele weken geleden kort getest op Genk. Geen intensieve voorbereiding en de laatste race dateert van september vorig jaar in Wackersdorf…

We vertrokken donderdagmiddag naar Genk, zodat we vrijdagochtend de eerste training om 09.00 uur uitgerust konden starten. Het was een mooie en zonnige dag.
We stonden helemaal alleen in de tent van Montfoort Motorsports met Hans van Zuylen als begeleider.
De 5 trainingen die op het programma stonden waren nodig om in het ritme te komen en nog voor de lunch monteerden we de wedstrijdmotor. We hebben meerdere afstellingen geprobeerd.
Na de lunch reden we met een nieuwe set (scanned practice) banden en reed iedereen verplicht met een transponder.

De opzet van de BNL is trainen op vrijdag en zowel op zaterdag als zondag een afzonderlijk wedstrijdprogramma. Dat is leuk, want je rijdt dan veel races in een weekend. Op beide dagen vrije training, kwalificatie, twee series en een final en je leert daar veel van.

Het startveld in de Junior Max bestond uit 39 coureurs uit diverse landen van Europa en daarbuiten.

Zaterdagochtend na de vrije training om 08.00 uur werd de kwalificatie gereden op een nieuwe set banden (verplicht) en Sen realiseerde een 26e tijd. Er zat meer in.
Vlak na de start werd hij even van de baan getikt en kon wel weer verder. Hierdoor miste hij zijn sleepje en viel zijn plan A in duigen.
Vervolgens moesten er twee series gereden worden van 7 minuten. Sen mocht de eerste serie starten op P18 aan de buitenkant en eindigde op P13.
De tweede serie vanaf P16 had Sen de snelheid niet en verdedigde hij te veel, waardoor hij niet meer aan het racen was. Eindigde op P21.
Beide resultaten waren voldoende voor directe plaatsing voor de final vanaf P22.
De final ging niet zo lekker en eindigde voor Sen op P18.
Overall resultaat Dag 1 was P19 van de 39. De eerste race dag 2019 zat erop.

Kart netjes schoongemaakt en klaargezet voor de volgende ochtend en nog even een biertje met Hans gedronken.
Daarna met opa Teun en oma Ria een hapje gegeten in Genk bij een goede Italiaan, La Posta.

Zaterdagavond regende het licht en op zondagochtend was de baan voor de vrije training half nat, half droog. Sen vertrok op slicks en had de snelheid er heel lekker in zitten met een 5e tijd.
Kwalificatie deed Sen heel goed en realiseerde zijn snelste tijd ooit op Genk, een 55.8 op nieuwe banden. Het was genoeg voor een 15e plek overall in een veld van 39 rijders. Een mooie verbetering ten opzichte van zaterdag.

In de series ging het helaas niet goed. In beide series mocht bij starten op P10 en dat is een prima uitgangspositie. De eerste serie verloor Sen in de eerste ronden veel tijd en veel plaatsen. Naar eigen zeggen had hij weinig grip, maar Hans en ik zagen vooral genoeg verbeterpunten bij Sen zelf… Sen werd ongeduldig en zijn bumper klikte tijdens de serie in. De snelheid in deze serie was goed en hij vocht zich terug naar voren en kwam als 10e over de finish. Door de tijdstraf van 5 seconden werd dit P16. Rondetijden waren super goed en 0,1 seconde langzamer dan de snelste tijd.
Sen was helemaal over zijn toeren en de weg kwijt…
De tweede serie opnieuw gestart van P10 en ging weer niet goed. Oké, er werd behoorlijk hard geknokt en vaak over het randje, maar dat is uiteindelijk aan de wedstrijdleiding om hier op in te grijpen. Ook hier waren de eigen race skills van Sen niet altijd even goed en/of slim, hoewel hij dat zelf helemaal anders zag. Hij heeft zeker in de slotfase enkele beuken gekregen waardoor hij terugviel naar P21. Na de finish verloor hij helemaal de controle over zichzelf. Ik weet niet precies wat er allemaal gebeurd is, maar zelfs ik werd apart genomen door een official over het gedrag van Sen. Dat kan gewoon niet en is niet professioneel. Je moet jezelf (leren) beheersen en het is duidelijk dat Sen hier iets mee moet doen, dit kan niet, dit mag niet.

Beide resultaten waren niet genoeg voor rechtstreeks plaatsing voor de final ( 1 t/m 28), maar Sen kreeg nog een Second Chance heat en mocht op de eerste startrij vertrekken op P2.
De nummers 29 t/m 39 moesten knokken voor de laatste 6 startplekken, dat moest lukken.

Bij het wegrijden uit de pits viel de kart van Sen meteen al stil en werd hij door iedereen ingehaald. Hij kon verder, maar had geen snelheid. Hij moest noodgedwongen de opwarmronde afbreken en de pits in. Daar bleek de benzineslang van de brandstofpomp naar de carburateur los geschoten….
Karma ?
Dit kon er wel bij en de teleurstelling en frustratie was groot. Een heel zuur einde van het weekend en eigenlijk helemaal niet nodig, vooral door de goede start van de dag.

Nu de emotie is verdwenen kunnen we zeker goede dingen mee nemen. De snelheid van Sen was goed en constant. Alleen mist hij gewoon race ervaring na een te lange winterstop (te weinig trainingen) en wellicht wat meer ervarenheid van de anderen.

Hans van Zuylen bedankt voor het gezellige weekend, je tips en de prima ondersteuning; daar lag het zeker niet aan!

Opa Teun en Oma Ria bedankt voor jullie support!

Sen bedankt zijn sponsoren Geijsel Kroon, OTUA.nl, Bouwbedrijf Jan Piet Leguijt, ROFINA, Era Richmen en Attentio Zeefdruk voor de ondersteuning.

Volgende race is Rotax Max Euro Trophy in Genk van 18 t/m 21 april a.s. 
De organisatie van deze wedstrijden is gewoon schitterend. 

 

 

 

 

Rotax Max Challenge Euro Trophy Genk 18-21 april 2019

We vertrokken woensdagmiddag naar Genk en kwamen daar einde van de dag aan na een voorspoedige rit met de aanhanger. Het was een mooie zonnige dag en we hebben direct alles uitgeladen in de tent.
Daarna samen met Hans een hapje gegeten in Urmond en daarna terug naar onze B&B.

Op donderdag stonden er 5 trainingen op het programma, zodat we genoeg afstellingen konden proberen. Alle dagen was het schitterend weer en warm.
Drie trainingen in de ochtend en twee in de middag. Om 09.30 uur ging de eerste sessie van start voor de even nummers. Sen rijdt met nummer 222.

Hans van Zuylen was onze teambegeleider en in overleg met Hans probeerden we meerdere afstellingen uit. Het leidde niet echt tot veranderingen en de snelheid was niet zoals gehoopt.

We hebben verschillende motoren uitgeprobeerd en monteerden voor de laatste sessie op de dag de definitieve wedstrijdmotor.
Einde van de middag haalden we onze bestelde nieuwe sets scanned practice tyres op, waar we vrijdag de trainingen mee moesten rijden.

Op vrijdag stonden er net als op donderdag weer 5 trainingen op het programma.
Vanaf de tweede sessie reden we verplicht met transponder en de gescande trainingsbanden.
Daarna werd ook wel meteen duidelijk dat Sen de snelheid absoluut niet had.

We konden door middel van data analyse met de laptop de sessies na afloop telkens met elkaar vergelijken en we zagen wel dat Sen moeite had met bepaalde rempunten op het circuit.
Wat we ook probeerden in de afstelling om hem te helpen, het leverde helemaal niets op.
Behalve frustratie.

Het startveld bij de Junioren bestond uit 39 coureurs uit diverse landen van Europa en daarbuiten.

Op zaterdag ging het dan allemaal echt van start. Na twee korte vrije trainingen stond de kwalificatie van 7 minuten op het programma. Dat gebeurt in twee gelijke groepen, die de computer in deelt.
Gezien de afgelopen dagen waren de verwachtingen erg laag.
Sen realiseerde een 34e tijd, maar wat vooral op viel was dat hij de snelste tijd reed van de afgelopen dagen met een enorme verbetering van 0,7 seconden per ronde.
Waar haalde hij dat nou vandaan na twee dagen ploeteren ?

Vervolgens stonden in de middag twee heats op het programma van 7 minuten.
Sen werd ingedeeld in groep A en reed heat A-B en A-C.
In beide heats vertrek je vanaf dezelfde startplek, die afhankelijk is van je kwalificatie.
Sen startte beide heats vanaf P23.

De eerste heat ging nog niet zo lekker, we zagen een paar halve inhaalacties, maar uiteindelijk reed hij wel naar een 15e plek, mede door een paar crashes en dat was een aardig begin natuurlijk.
De tweede heat aan het einde van de middag ging veel beter en ook daar profiteerde Sen van een paar flinke crashes waar hij omheen kon; hij kwam als 9e over de finish.
Dat betekende 24 punten (15+9) en dat zou zeker genoeg zijn voor rechtstreekse plaatsing bij de eerste 28 voor de Finales op zondag; gelukkig geen Second Chance….
Dat hadden we echt niet verwacht na de moeizame donderdag en vrijdag.

We gingen met onze vaste supporters Opa Teun en Oma Ria lekker uit eten in Zutendaal en tijdens het eten kregen we de definitieve startopstelling voor de eerste finale op zondag door; P14 !!
Ongelofelijk.

Op zondag leefden we vrij ontspannen toe naar de eerste finale die om 11.10 uur gereden werd.
Ronald en Heidi kwamen ook kijken, samen met nog een paar mensen uit ons team; erg leuk!

Sen startte op P14 aan de buitenkant en verloor de eerste ronden wat plaatsen en reed halverwege op P18 toen hij vlak voor onze neus keihard van de baan werd geramd op zijn achterbumper. Hij vloog door het gras de kussens in en moest uitstappen en zijn kart op de baan trekken, terwijl iedereen voorbij reed… Tja, hier doe je dus niks aan en keurig doorgereden en finish op P32….

De tweede finale benader je dan toch anders, omdat je vanaf P32 in een mindere positie bent, maar Sen had zin om veel rijders in te halen. Daar kwam bij de start helaas weinig van terecht en Sen kon een crash niet ontwijken waardoor zijn bumper ‘in klikte’, maar gelukkig kon hij wel verder.
Pas laat in de sessie had hij de goede race pace en reed hij tijden van de top-6.
Over de finish op P20, maar door de straf vanwege de bumper op P25 in de stand.

Overall 27e van het weekend van de 39e en dat kwam natuurlijk vooral door zeer onsportief gedrag van een andere rijder in de eerste finale; iets waar Sen niets aan kon doen en wat hij ook niet kon ontwijken. Blijkbaar hoort dit er allemaal bij, het went alleen nooit...
Gezien waar we op donderdag en vrijdag vandaan kwamen kunnen we wel leven met het eindresultaat en nemen we de goede dingen mee naar Mariembourg.

Hans van Zuylen bedankt voor de gezellige dagen en de prima ondersteuning!

Opa Teun en Oma Ria, Ronald en Heidi, bedankt voor jullie support!

Sen bedankt zijn sponsoren Geijsel Kroon, OTUA.nl, Bouwbedrijf Jan Piet Leguijt, ROFINA, Era Richmen en Attentio Zeefdruk voor de ondersteuning.

Volgende race is het officiële NK 2-takt van de Chrono van 10-12 mei a.s. in Mariembourg (België). 

Rotax Max Challenge Euro Trophy Wackersdorf 29-30 september 2018

Woensdagochtend om iets voor half 9 stonden we bij Rick en Patrick voor de deur om samen met hen naar Wackersdorf te rijden; een rit van zo’n 750 km.
De reis verliep voorspoedig en einde van de middag rond half 6 kwamen we aan bij de kartbaan en konden we alvast wat kartspullen bij de tent uitladen, die al door Hans was opgezet. Zelfs de inschrijving konden we direct regelen, dat was relax.
Daarna naar ons huisje op de nabijgelegen camping en ’s avonds lekker uit eten in een typisch Duits restaurant. Daarna op tijd naar bed en het was een hele koude nacht.

Donderdagochtend na een goed ontbijt naar de baan en hadden we tijd genoeg om de motor op de kart te bouwen en de afstelling in orde te maken voor de eerste training om half 10. Het was een mooie zonnige dag.
Zoals altijd zijn de eerste 3 trainingen in de ochtend op donderdag voor Sen ‘baanverkenning’, omdat hij nooit eerder op deze baan heeft gereden.
Wackersdorf is een vrij technische baan, maar ook met een lang recht stuk en een doordraaier na start-finish.
Sen zelf zat er niet direct lekker in en moest duidelijk zoeken naar ritme. Ook na de sessies was hij kribbig en gaf geen bruikbare feedback.
Hoewel de rondetijden beter werden was wel te zien dat hij lang niet snel genoeg was in vergelijking met andere rijders.
Na afloop van de eerste dag was duidelijk dat er werk aan de winkel was…
Tijd voor ontspanning en Patrick kookte een lekkere pasta voor ons.

Vrijdagochtend reed Sen vanaf de tweede sessie met een nieuwe set ‘scanned practice tyres’ en Sen raakte al in de eerste ronde van de baan, waardoor het tandwiel krom ging, de ketting brak, de ketting door de kettingkast heen sloeg en de radiator ook lek sloeg. Dat was meteen flinke schade..
We besloten de wedstrijdmotor voor de derde sessie te monteren met aangepaste carburatie voor een nieuwe poging en verwisselden in de middag nog een tandwiel.
De rondetijden verbeterden flink en Sen had twee goede sessies met verschillende afstellingen, waarna we de data konden bekijken om te vergelijken.
Ik had wel het gevoel dat we in de buurt konden komen van de concurrentie.
De vrijdag sloten we af met de technische keuring en de briefing.
Daarna uit eten bij een chaotisch Italiaans restaurant, maar met heerlijke pizza en voor Sen zijn favoriete mosselen.

Zaterdagochtend twee korte vrije trainingen en daarna de kwalificatie.
Hoewel we niets aan de afstelling van de vrijdag meer hadden gewijzigd waren de rondetijden in de eerste training meteen beduidend langzamer en ook de tweede training op nieuwe banden kwamen we niet in de buurt van de tijden van de vrijdag.
We piekerden om het te verklaren: zat dit in Sen of in iets anders.

Sen was blij met zijn indeling in groep 2 voor de kwalificatie, maar ook daar had Sen geen enkel moment de snelheid om een mooie rondetijd neer te zetten of een goede slipstream te krijgen.
In zijn groep kwam hij niet verder dan een 14e tijd, dat was een enorme teleurstelling.
Op basis van alle resultaten had Sen een 29e tijd van de 30 rijders en werd hij ingedeeld in groep B.
Hij moest zaterdagmiddag twee heats rijden van 7 minuten: A-B & B-C.
In beide heats kon Sen gewoon helemaal niets uitrichten, het zag er gewoonweg machteloos uit.
Hij werd geen laatste, maar profiteerde alleen van het uitvallen van andere rijders en niet omdat hij zelf aanvallend kon rijden.
De stemming werd er natuurlijk niet beter op en met hulp van Edward is op zaterdagmiddag de hele kart omgebouwd. De stand van de pedalen, de achteras, de tandwielen de afstelling van de voor- en de achterkant van de kart.
In de hoop dat het zondag iets zou brengen voor de finals.

Ondanks alle goede hoop bleek tijdens de training al dat door alle veranderingen de kart niet sneller was geworden…
Het klinkt allemaal een beetje raar, maar het rijden van de finals zou gewoon een formaliteit worden waarin Sen van alles kon proberen en dat ook deed, maar hij kon gewoon niets uitrichten.
Hij werd ook niet meer boos, want hij zag dat hij op alle fronten op de baan kansloos was.
In de bochten kon hij niet mee, in de slipstream niet, op het rechte stuk ook niet.
Het was pijnlijk om te zien, maar Sen sloot dit weekend af op P27 en dat was de afspiegeling van een wanhopig weekend.

Sen had dit EK liever beter afgesloten, maar zo’n tegenvaller hoort er helaas ook bij.
Zeker na de progressie van Zweden en het hoogtepunt van een P9 in Oostenrijk had Sen op een beter resultaat gehoopt.
De ‘doelstelling’ voor Wackersdorf was niet anders dan de andere wedstrijden, namelijk de finals op zondag halen.
Maar Sen had zeker gehoopt te kunnen strijden om plek 15-20 en dat leek vooraf realistisch.

Sen bedankt zijn sponsoren Geijsel Kroon, OTUA.nl, Bouwbedrijf Jan Piet Leguijt en Boxersenzo.nl voor de ondersteuning het afgelopen jaar.
Het seizoen 2018 zit er op!
We gaan ons net als ieder jaar de komende maanden oriënteren op de 2019 kalenders van diverse kampioenschappen in binnen- en buitenland.
En niet in de laatste plaats zullen we ook voor 2019 opnieuw onze bestaande sponsoren benaderen en hoopt Sen dat hij ook volgend jaar weer op uw steun kan rekenen.
Tevens gaat Sen op zoek naar nieuwe sponsoren vanwege de budgetten op dit niveau van de kartsport en de noodzakelijke investeringen in de winter voor een nieuw zogenaamd ‘rollend chassis’ en na vijf jaar is ook de motor aan vervanging toe.